9 kemény érv a mobilra optimalizált weboldal mellett

Már van egy kitűnő szolgáltatásod, terméked és annak egy csinos és informatív weboldala? Ha megnyitod a laptopod böngészőjében, biztosan nagyon meggyőző látvány fogadja a potenciális vevőidet – de vajon a mobiljukon böngészve is hasonlóan jó benyomást kelt bennük a kezdőoldalad? Most kilenc pontban tárjuk fel előtted a mobilra optimalizált weboldal előnyeit.

1. Mert a mobil mindig elérhető és nélkülözhetetlen

Talán meghökkentő, de tény: ma már az asztali számítógép helyett a táblagép és az okostelefon hódít. Te is biztosan bosszankodsz, ha otthon felejted a mobilod, szinte biztos lehetsz benne, hogy a jövőbeli vásárlóid sem válnak meg tőle egykönnyen. Ami igaz, az igaz: a mobil a nap huszonnégy órájában hűséges társunk, így nem csoda, ha ma már a Google-keresések egynegyede is telefonokon zajlik. Az okostelefonok ma a leghatékonyabb kommunikációs csatornának számítanak, eladási mutatóik már ebben a pillanatban jóval meghaladják a számítógépekét.

2. Mert mobilról mások a vevőid, mint a PC monitora előtt

A netező emberek kilencven százaléka váltogatja, milyen eszközzel tevékenykedik a neten: hol a monitora, hol a telefonja képernyője van a szemei előtt. Mégis, másra használja a kettőt: míg az asztali gép előtt akár hosszabb blogok olvasására is szán időt, addig a mobilján épp ellenkezőleg! Gyors, könnyen hozzáférhető és érthető információt akar.

A céged weboldala bizonyára sok információt tartalmaz a szolgáltatásokról, de vajon elég egyszerűen és problémamentesen megtalálja a vevőd azt, amit keres? Ne feledd: minél kevesebbet kell várakoznia az oldalad betöltésére, annál több ideje marad a böngészésre és vásárlásra. Spórolj a vásárlóid idejével, így nagyobb az esély, hogy legközelebb is a Te oldaladon nézelődnek.

3. Mert okostelefonon pötyögve szívesebben vásárolunk

A kis kütyükön szívesebben keresünk, és ez alól az árak sem kivételek! Felmérések szerint, akik a telefonjukat használják netezésre, több pénzt költenek: a felhasználók nyolcvan százalékának saját bevallása szerint mobilon keresztül sokkal meggondolatlanabbul és gyorsabban vásárolnak, mint máskor. Borzasztóan fontos adat! Minél megnyerőbb a céged „mobilos” arca, annál többen választják majd a jövőben is a Te szolgáltatásaidat, termékeidet.

4. Mert a kezelhetetlen weboldal elijeszti a látogatóit

Figyelem, kész tények, még ha fájnak is: ha az oldalad nem tölt be három másodperc alatt, a felhasználók majdnem hatvan százaléka elnavigál róla.

A mobilos vásárlások egyharmada azért hiúsul meg, mert az adott webshop nem mobilra optimalizált. Mit is jelent ez? Ha a weboldalad nehezen olvasható, mobilon kivehetetlen betűtípusokat vonultat fel, vagy túl sokat kell zoomolni az információért, máris nehézséget állítasz a vevőd elé. A flash és egyéb kiegészítők alkalmazásáról nem is beszélve, hiszen ezek szinte garantálják, hogy a felhasználó hosszabb-rövidebb várakozás után feladja a próbálkozást. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldalad mobilbarát legyen, azaz mobilra optimalizált: könnyen, gyorsan fellelhető kulcsfontosságú információk, egyszerű, letisztult felület és design. Ezt szeretik a vásárlóid, ha telefonról neteznek.

5. A jó híredre gondoltál már?

Bizony, a mobilra optimalizált weboldal nem csak a vevőidnek kedvez: a jó híredet viszik a felhasználók, és szinte magától is elterjed, mennyire pozitív, trendi, naprakész és elérhető a szolgáltatásod.

Tudtad, hogy a mobilosoknak majdnem hatvan százaléka nem ajánlana egy szolgáltatást, csak azért, mert rossz weboldala van? Negyven százalékuk ráadásul el is navigál, egyenesen a konkurencia oldalára, és ott tájékozódik az árakról és az őt érdeklő információkról. A céges imázsodhoz elengedhetetlen tehát, hogy a weboldalad az okostelefonokon és tableteken is jól jelenjen meg. Tűnj ki a többiek közül, és járj élen a fejlődésben ezen a téren is!

6. A mobilra optimalizált weboldal új eszközöket ad!

Valódi előnyt kovácsolhatsz magadnak, ha telefonokon is használható a weboldalad. Hallottál már az okostelefonok praktikus eszközéről, a QR kódokról, a hely alapú keresésről és a click-to-call funkcióról? A térképekről és egyéb finomságokról már nem is beszélve! Az elérhetőség, praktikusság és a sebesség lehet az az eszköz a kezedben, amivel megkönnyíted a látogatóid dolgát, és szinte kézen fogva vezeted őket a megoldáshoz – sok esetben a vásárláshoz.

7. Előkelőbb helyezés a Google-ban

Talán már meg sem lep, de a mobilos keresések egyre növekvő aránya a találati listákon való helyezésedet is jelentősen befolyásolja. Egy igazi kitörési pont lehet, ha a weboldalad mobilos böngészőben is olvasható és kereshető. Arról nem is beszélve, hogy a látogatók nagy eséllyel vissza is térnek majd az oldaladra, ha már egyszer pozitív élménnyel távoztak. A Google is más szemmel néz majd rád, így garantált az előkelő hely.

8. Mobilra optimalizált weboldal kontra mobil alkalmazások

A különböző mobilos app-ok őrülete már bizonyára téged is elért, és joggal merülhet fel benned a kérdés: ugyan mi szükség mobilbarát weboldalra, ha ma már mindenki alkalmazásokat fejleszt? Igaz, ami igaz, gyakran a kettő kitűnően kiegészíti egymást, ám az első és kihagyhatatlan lépés a profitod növelése felé az, ha a weboldaladat mobilra optimalizálod.

A telefon böngészőjét leggyakrabban keresésre, vásárlásra és szórakozásra használjuk, míg az alkalmazásokat inkább a közösségi oldalak és játékok elérésére terveznek. A már meglévő weboldalad mobilra optimalizálása sokkal kevesebb költséggel jár, mint egy app fejlesztése, egyszerűbb a kezelése és fenntartása, valamint könnyen szinkronizálható az asztali és a mobilos változat.

Végül, de nem utolsó sorban, a mobilbarát oldalak bármilyen telefon- és böngészőfajtával hozzáférhetők, minden platformon megjeleníthetők, és ellentétben az app-okkal, nem kell semmit letölteni és telepíteni ahhoz, hogy a látogatód megkapja a keresett információt.

9. Tekintsd befektetésnek

A mobilra optimalizált weboldal tipikus esete annak a terméknek, amire ugyan költened kell, de sokkal több profitod származik belőle hosszú távon. Weboldalad látogatói szívesen és egyre gyakrabban térnek majd vissza hozzád, asztali számítógépről, tabletről vagy okostelefonról. A mobil adta lehetőségeket kihasználva, a nap minden percében kapcsolatban állhatsz a jövőbeli vásárlóiddal, ügyfeleiddel, akikben így nagyon pozitív kép alakul ki rólad és a cégedről.

Le kell mondanod a mutatós flash-intróról? Csak a mobilos verzión! Mégis, ez a veszteség hosszú távon nyereséget jelent, hiszen a felhasználók akadálymentesen hozzáférhetnek az információhoz, és a „kisebb ellenállás esetét” te is ismered: arra mennek, amerre könnyebb út vezet. Egy mobilra optimalizált weboldallal a leendő vásárlóidat segíted. Megéri, nem?

A mobilra optimalizált weboldalak ma már abszolút elvárások. Ha te sem szereted a végeláthatatlan zoomolást, olvashatatlan menüket és félrenyomásokat, akkor ne tedd ki saját ügyfeleidet ugyanilyen rossz tapasztalatoknak. Válts, alakíttasd át weboldalad, szűntesd meg a legkisebb akadályokat is a vásárlóid előtt! Meglátod, csak nyerhetsz vele.

Ha szeretnél egy profitól tanácsot vagy segítséget kérni, kattints ide és lépj velünk kapcsolatba a mobilra optimalizált weboldalért!

Forrás: 9 kemény érv a mobilra optimalizált weboldal mellett