A hírlevél küldés 10 legfontosabb szabálya

Az elmúlt napokban több olyan hírlevelet is kaptam, amely hemzsegett az alapvető hibáktól. Egy nem megfelelő tartalommal, stílusban elküldött hírlevél olyan, mintha el sem küldtük volna, semmilyen marketing célt nem teljesít. Ha a hírlevelünk mérete, kéretlen volta még zavarja is a címzettet, akkor a cég nevét egy kellemetlen élménnyel fogja párosítani amely kimondottan hátrányos. Ha ezen felül még az alapvető hírlevél küldéssel, adatkezeléssel kapcsolatos szabályokat sem tartjuk be, akkor viszont súlyos pénzbüntetésre is számíthatunk.

A hatékony és sikeres hírlevél küldéshez javaslom tekintsd át az alábbi szabályokat:

  1. Kéretlen. Ne küldj kéretlen reklám leveleket ügyfeleidnek, mert a magyar jogszabályok alapján hírlevelet csak annak lehet küldeni, aki feliratkozott a szolgáltatásra.
  2. Méret. Ne csatolj nagy méretű fényképeket, pdf mellékleteket a hírlevélhez, gondolj azokra, akik lassabb mobil internet kapcsolat segítségével nézik e-mail-jeiket. Ha mindenképpen képeket, letölthető dokumentumokat szeretnél megjeleníteni, akkor a hírlevélből irányítsd át a látogatót a weboldaladra és ott tedd meg ezt.
  3. Megszólítás. Ha lehetőséged van rá, szólítsd a címzettet a nevén és ne általánosíts “Kedves Partnerünk” vagy “Kedves Ügyfelünk” megszólítással. Az általános megszólítás eleve kéretlen levél gyanút ébreszt az olvasóban, így nagyobb eséllyel törli olvasás nélkül a leveledet.
  4. Leiratkozás. A levél címzettjének a hírlevélben biztosítani kell az azonnali leiratkozás lehetőségét. Ha a címzett mégsem tart igényt a hírlevelekre, a leiratkozási lehetőséggel elébe lehet menni az esetleges reklamációknak.
  5. Mennyiség <> minőség. Inkább küldj ritkábban, de az olvasó számára hasznos információkat. A túl gyakran küldött haszontalan információkra a címzettek leiratkozással fognak válaszolni.
  6. Tárgy. A hírlevél tárgya ne maradjon üresen, legyen beszédes, figyelemfelkeltő. Kíváncsiságot és érdeklődést kell ébreszteni az olvasóban, hogy ne tudjon ellenállni a cikknek! On-line hírlevélnél ezt a figyelem felkeltést már az e-mail tárgyánál célszerű elkezdeni.
  7. Hossz. Hosszabb cikkeket, tanulmányokat a látogatók szívesebben olvassák a weboldalon, ahol ráadásul lehetőség van további cikkeket, termékeket, szolgáltatásokat is ajánlani. Ezért hírleveledben add meg a lehetőséget az olvasónak, hogy egy linkre kattintva könnyen eljuthasson weboldaladra.
  8. Nyomtató barát. Legyen hírleveled nyomtató barát. Add meg a lehetőséget az olvasónak, hogy szükség esetén kinyomtathassa és később is el tudja olvasni leveledet.
  9. Interaktív. Az interaktivitást is segítségül hívhatod hírleveled témaválasztásánál. Kérdezd meg, hogy mi a véleménye, mi érdekli, mit szeretne! Ettől fontosnak érzik magukat az ügyfelek és kiemelt figyelmet fordítanak majd Rád!
  10. Személyes adatok. A 2012. januárjától érvényes adatvédelmi törvény alapján hírlevél küldéshez használt név, e-mail cím személyes adatnak minősül, ezért tárolásához, kezeléséhez adatvédelmi nyilvántartási számot kell igényelni.

Forrás: A hírlevél küldés 10 legfontosabb szabálya