Hogyan írj jól SEO-zott cikket?

Mai cikkünk szerzője Papp Gábor, SEO szakértő (https://pappgab.com/papp-gabor-seo-szakember/). Köszönjük neki a színvonalas és tartalmas cikket!

Napjaink talán leghatékonyabb online marketing eszköze a SEO.

Hatalmas előnyökkel járhat, de nagyon kevesen tudják jól alkalmazni. Ma már nem működik az, ami 10 éve tökéletesen működött – sokkal több kell.

Na de hogyan írj olyan tartalmat, amire akár több ezren kattintanak rá havonta, teljesen ingyen?

Hogyan írj jól SEO-zott cikket?

Lehet a tartalmad nagyon szórakoztató, információgazdag, egyedi…de ha nincs, aki elolvassa, az egész fabatkát sem ér.

Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, vagyis másnéven SEO.

Nem elég, hogy a világ legnagyobb keresőjében 1. helyre tudsz jutni (amivel embermilliók szeme elé tudsz odakerülni), de emellett még jobbá is teszed a tartalmadat az optimalizálásnak köszönhetően.

Lássuk az alapelveket, amelyeknek minden weboldalon jelen kell lenniük!

Minden eszközön tökéletes felhasználói élmény

Ma már a Google a “mobile first” elvét követi, vagyis:

Minden oldalt “mobilként” elemzi és vizsgálja, mintha mindenki mobilon nézné.

Ezért nagyon fontos, hogy az oldalad reszponzív legyen. Ez 2019-ben már alap. Enélkül esélyed sincs a jó Google helyezésekre.

Láthatod, hogy például egy egyszerű ötöslottóval foglalkozó oldal is reszponzív weboldalt használ, ahol ugyanolyan jól olvasható a szöveg számítógépen (balra), mint telefonon (jobbra).

Részletes, mindent lefedő kulcsszókutatás

A kulcsszavaid azok a kifejezések, amelyekre a cikked megjelenik a Google találatok között, ha a felhasználó rákeres.

Rengeteg remek kulcsszókutatást segítő szoftver van már a piacon, de honnan máshonnan tudnád a legjobb kulcsszavakat felkutatni, ha nem egyenesen a medve barlangjából?

Igen, magától a Google-től is rengeteg kulcsszót tudunk kapni, például a “Kapcsolódó kifejezések”-nél, a keresési oldal alján.

Ide úgy tudsz eljutni, hogyha egy adott témában (mondjuk sok kávét iszol vagy érdekel a kávézás és a kávékultúra, akkor egy adott kulcsszóra (jelen esetben a kávéra), akkor a találatok aljára görgetve ezeket találod:

Játék a tartalomformátumokkal

Minden ember más és más, ezért más-más tartalomformátumot részesítenek előnyben.

Van, aki szeret videót nézni. Van, aki edzés közben podcastet hallgat. Van, aki főleg slidesharet és infografikákat szeret böngészni, de vannak a hagyományos, cikket preferáló tartalomfogyasztók is.

A Google túlnyomórészt cikkeket mutat a keresési találatok között. 

Ez azt jelenti, hogy elveszítjük a más tartalomformátumot preferáló felhasználókat? Nem.

Egész egyszerűen csak be kell ágyaznunk a cikkbe a videót, a képeket, a hanganyagokat, vagy az infografikát. Ezt a Google algoritmusa is szereti, mert többet töltenek az emberek az adott cikkben, ezért előrébb kerülnek a találati listában.

Sokan azt csinálják, hogy nem csak kiegészítik a cikket más formátummal, de teljes egészében elérhetővé teszik magát a cikket is. Például letölthető pdf-ként, vagy videóként.

Tehát ugyanaz a tartalom, más formátumban.

A linkek megfelelő használata

A linkek olyan szövegek, amik általában kékkel szemléltetik, hogy rájuk kattintva egy másik tartalomhoz juthatsz.

Ha például egészségügyi témában akarsz linket építeni, akkor ott az adott oldal nevére, az orvosra vagy a szakterületre is linkelhetsz. Vagyis ez lehet az orvosi-weboldal.com (orvosi oldal), Dr. Kiss Jenő Huba (fogorvos) vagy épp a fogászati oldal (maga az orvosi terület).

Kétfajta linkelésről beszélhetünk, és neked mindkettőre szükséged van:

  • Belső linkek
  • Külső linkek

A belső linkek azok, amelyek egy adott domainen belül történnek, egyik aloldalról a másikra.

A külső linkek ezzel szemben nem saját, hanem más oldalra (vagy oldalról) hivatkoznak.

Érdemes minden cikkbe legalább 2-3 belső és ugyanennyi külső linket is betenni, de ügyelj arra, hogy csak releváns és hiteles oldalakat linkelj.

Összefoglalás

Amennyiben a fentieket betartod, a tartalmad már sokkal jobb lesz SEO szempontból, mint a piac 99%-ának.

Bár több munka lesz, sokkal nagyobb megtérülést is hoznak a cikkek, hiszen nem csak publikálod és aztán imádkozol, hanem keresőoptimalizálás fókusszal rakod össze.

Amennyiben valamelyik tipp megtetszett, érdemes utána olvasnod, mert ennél jóval több és mélyebb tudást lehet szerezni.