Honnan tudod, hogy elavult a weboldalad?

Évekkel ezelőtt elkészült a vállalkozásod új honlapja, ideális esetben minden megfelelően működik rajta, elégedetten dőlsz hátra. Vagy mégsem?

A frissen átadott honlapokkal kapcsolatban általános tapasztalat az, hogy nagy többségében rövid időn belül, akár középtávon is elhanyagolttá válnak, ez azonban egy idő után akár a felhasználhatóság ill. biztonság rovására megy.

Értem, de honnan tudom, hogy az én weblapom elhanyagolt-e?

Az alábbiakban összeszedtük a főbb jellemzőket, melyeket ha te is tapasztalsz a saját weboldaladon, akkor ideje tenni ellene. (A sorrend nem jelöl fontosságot.)

1.) www-vel vagy nélküle

A honlap domain neve www-vel írva betöltődik, de nélküle nem, vagy éppen fordítva. Ha ezt tapasztalod, valószínűleg a szerveren nincs megfelelően beállítva valami, ezt a szolgáltató viszonylag gyorsan tudja orvosolni.

2.) Frissítések hiánya

A legtöbb weboldal valamilyen népszerű CMS rendszeren alapszik, ezekhez rendszeresen adnak ki biztonsági és egyéb frissítéseket, valamint az esetlegesen felhasznált plugin-ekhez, kiegészítőkhöz szintén, ezeket kellő körültekintéssel érdemes legalább 3 havonta átvizsgálni, illetve szükség esetén frissíteni. Mivel ezt laikusként nehéz megállapítani, ezért szakemberrel érdemes elvégeztetni, szigorúan csakis egy biztonsági mentést követően.

3.) Elavult tartalmak

A legutóbbi hír vagy blogbejegyzés már több mint egy éves? Megváltoztak a cég adatai, felvettél egy új munkatársat, lenne néhány új referenciád, de nem került átvezetésre a honlapon? Ebben az esetben érdemes mielőbb foglalkozni a weboldal tartalom-menedzsmentjével, szerencsés esetben hozzáférünk az adminisztrációs felülethez, ahol könnyedén tudjuk módosítani a tartalmakat, kicserélni a képeket, vagy éppen feltenni az új cikket.

4.) Lassan töltődik be

A látogatók panaszkodnak, hogy lassan tölt be az oldalad? Sok esetben a rossz, hiányos beállítások okozzák, illetve a 2. pontban jelzett frissítések hiánya is. Érdemes ún. CACHE megoldásokat is használni a gyorsabb betöltődés érdekében, illetve optimalizálni a felhasznált képi és egyéb statikus állományokat. Célszerű ezen beállítások elvégzéséhez, a helyzet áttekintéséhez szakemberhez fordulni.

5.) Nem működő funkciók

Kitöltik az ajánlatkérő űrlapot, de nem kapsz levelet? Esetleg nem működik a Google térkép vagy a Galéria funkció? Sajnos előfordul, akár hibás/hiányos beállítások miatt, akár egyéb más technikai okok miatt. Mondanunk sem kell, hogy egy hibásan vagy nem működő funkció milyen presztízsveszteséggel járhat az üzletünk szempontjából, ezért ha ilyesmit tapasztalunk, azonnal jelezzük a webfejlesztőnk felé.

6.) Hiányzó utókövetés

Időközben bevezetett szabályozásoknak (pl. GDPR) nem felel meg az oldalad. Amennyiben a weboldal készítője nem vállalt utókövetést vagy rendszeres weboldal felülvizsgálatot, úgy könnyen belefuthatunk ilyen és hasonló esetekbe. Például a 2016-ban elkészült weboldal nem felel meg a 2018-ban hatályba lépett GDPR-nek.

Ebben az esetben nincs sok választásunk, forduljunk mielőbb szakemberhez, aki elvégzi a megfelelő beállításokat, ill. módosításokat.

7.) Nem reszponzív

A mai világban a webes látogatók nagyrésze már mobil eszközről vagy tablet-ről használja az internetet. Akinek a weboldala nem alkalmazkodik a megtekintő eszközhöz, illetve annak felbontásához – magyarul a weboldala nem reszponzív – az jelentős piaci hátrányba is kerülhet emiatt.

Amennyiben a weboldalad nem kezeli a reszponzív megjelenést, sürgősen érdemes tenni ellene (template csere), ne halogassuk a szakember felkeresését.

Amennyiben a fentiek közül akár egyet is tapasztalsz a saját weboldalad esetén, keress bennünket elérhetőségeink bármelyikén, segítünk.