Így használd a céges Instagramod! 4 tipp a valódi siker érdekében

Az Instagram nem csak nyűg. Ha jól használod, valódi sikereket érhetsz el! Mutatjuk hogyan!

Az Instagram 2010-es indulása óta mára 300 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Ebből a 300 millióból jócskán jut hazánkra is, tehát szépen lassan kikerülhetetlen lesz a marketingben is, főleg ha a célcsoportod 35 év alattiakból áll.

Az Instagram elsőre sem tűnik bonyolultnak, azonban van pár szabály, amit érdemes betartani, ha valódi sikereket szeretnél elérni a márkád promótálásában. Mi most összegyűjtöttünk négyet, hogy hatékonyabban használhasd ezt a közösségi platformot is:

1. Legyél eredeti!

A legtöbb Instagram felhasználó büszke arra, hogy mennyire eredetiek a saját fotói. Neked sem kell mást adnod, csak a saját márkádat a saját stílusában. Ruhákat árulsz? Akkor fotózd a ruháidat! Esetleg kiséttermed van? Fotózd le az ételeket, vagy akár sütés/főzés folyamatát. Fontos, hogy mindig azt add, amit valójában képviselsz, ne akarj másnak, vagy többnek látszani. Hogy hogyan készíthetsz jó termékfotókat? Erről már írtunk korábban, érdemes feleleveníteni a cikkben foglaltakat…

2. Ne nyomulj!

Az Instagram kiváló hely, hogy promózd a márkádat, vagy az életérzést, amit a márkád képviselni szeretne. Ha viszont kizárólag az eladásra buzdítasz minden egyes képeddel, akkor a követőid nagyon könnyen leiratkoznak a csatornádról. Mutasd meg, hogy mit is képvisel a márkád valójában, keltsd fel az érdeklődést, de a közvetlen vásárlásra buzdítást hagyd meg a többi platformra. Ha jól csinálod, előbb utóbb úgyis vásárolnak majd.

3. Kommunikálj!

Ne csak fotókat posztolj. Ha egy-egy felhasználó érdeklődik a képeddel kapcsolatban (Hol készült? Hol szerezhetek egy ilyet magamnak?), akkor ne hagyd veszni a lehetőséget. Reagálj amilyen gyorsan csak tudsz.

Ugyanígy kommunikálhatsz a követőid fotóinál is. Persze ott se magadat hirdesd, hanem kérdezz, érdeklődj, és az emberek meg fogják hálálni, ha találkoznak a céged emberibb oldalával is.

4. Kommunikálj, de ne minden esetben!

Na most akkor mi van? Kicsit ellentétesnek tűnik az előző ponttal, azonban a lényeg ugyanaz marad. Kommunikáld a saját márkádat, kommunikálj a rajongókkal, viszont ne menj bele vitákba. Ha valaki csak panaszkodni jön az Instagram profilodra, ne válaszolj neki, vagy legalábbis ne az Instagramon. Egy Instagram komment nem megfelelő arra, hogy lereagálj egy vásárlói problémát, vagy belemenj bármilyen vitába a konkurencia hirdetőjével.

Promótáld a márkádat, a hozzákapcsolódó pozitívumokat, a többit hagyd meg más platformokra.

Forrás: Így használd a céges Instagramod! 4 tipp a valódi siker érdekében