Így posztolj linket a Facebookra, ha magasabb elérést szeretnél!
A Facebook szabályainak köszönhetően jelentősen módosíthatja a bejegyzéses elérését, hogyan is posztolod ki a linkeket, ezért mi most lépésről lépésre elmagyarázzuk, mire érdemes figyelni.
A Facebook az utóbbi időben rengeteg algoritmusváltozáson ment keresztül, aminek egyik hozadéka, hogy a nem megfelelően kitett linkek elérése jelentősen csökkent. Éppen ezért fontos, hogy jól használd ezt a posztolási formát!
Ha a saját honlapodról linkelsz, és a dolgok nem teljesen úgy jelennek meg, ahogy szeretnéd, akkor érdemes kipróbálni a Facebook fejlesztői eszközét, a Debuggert. Az eszköz lényege, hogy beírod a később linkelni kívánt url-t, a Debugger pedig megmutatja, hogyan is jelenne meg ez a Facebookon, illetve ha bármi probléma van az oldallal ilyen szempontból, akkor azt is megmondja, hogy mit kell kijavítani akár neked, akár honlapod fejlesztőjének.
Emellett ha van egy linked, amit frissítettél, és újralinkelnéd a Facebookra, akkor a teljes frissítéshez is előbb ide kell behúzni az url-t.
Persze ha javítás első körben nem megoldható, vagy más honlapjáról linkelsz, akkor se ijedj meg. A következő sorokban megmutatjuk, hogyan posztolj linket a Facebookra, hogy az minden követelménynek megfeleljen:
1. Tölts fel egyedi képet!
A képek nagyon fontosak a Facebookon. Egy jól kiválasztott kép a többi tartalomtól függetlenül is nagyon megdobhatja az elérést egy-egy poszt esetében.
2. Válassz jó címet!
Ha azt mondtuk, hogy a kép fontos, akkor cím legalább annyira. Végtére is ez foglalja össze, hogy mire is számíthatnak az olvasóid, ha rákattintanak a linkre. Ehhez nincs más dolgod, mint rákattintani a címre, és már szerkesztheted is, hogy mi legyen odaírva.
3. Szerkeszd az alcímet!
Sok esetben, ha nem megfelelő honlapról húzol be linkeket, az is megtörténhet, hogy az alcím irreleváns, sőt néha egyáltalán nincs. Ezzel együtt viszont ez is fontos része a linknek, így nem árt, ha ezt is kontrollálod, mielőtt kitennéd a linket. Ehhez ugyanúgy rá kell kattintanod az alcímre, és már mehet is a dolog.
Ha ezekkel meg vagy, akkor nyugodtan visszatörölheted az URL-t a bejegyzés tetején, és egyéni leírást adhatsz a bejegyzésnek. Az emberek nagy része a kép mellett ezt a pár sort is olvassa el mielőtt kattintana, így ennek is nagyon fontos szerepe van.
A Facebook ezen opciók mellett egyéb lehetőségeket is kínál, így van lehetőséged időzíteni a bejegyzést (a Küldés gomb melletti kis lefelé nyílra kattintva), de ugyanígy adhatsz hozzá hangulatjet (bal alsó sarokban a smile ikon), helyet (bal alsó sarokban a középső ikon), illetve a legfrissebb újításoknak köszönhetően már az egyszerű posztokat is targetálhatod, konkretizálva az elérni kívánt célközönséget a rajongóid körén belül.
Forrás: Így posztolj linket a Facebookra, ha magasabb elérést szeretnél!