3+1 lépés, hogy egyszerűbb legyen a közösségi média marketinged

Több platformot is használsz a közösségi média marketingedre? Megmutatjuk, hogyan csináld gyorsabban és hatékonyabban!

A közösségi média marketing nem egyszerű. Persze elsőre mindenkinek annak tűnik, azonban az embernek amellett, hogy folyamatosan figyelnie kell a változásokra, egyszerre több helyen is el kell érnie az embereket. Ha több platformot használsz, szinte biztos, hogy van, amelyikre kevesebb időt fordítasz, azonban lehet, hogy ez hiba. Megmutatjuk 4 lépésben, hogy hogyan egyszerűsítheted, és teheted hatékonyabbá a közösségi média marketingedet.

1. Rangsorold a platformokat!

Ez nem annyira bonyolult, még is nagyon fontos. Első lépésben szedd össze, hogy mely platformokon tevékenykedsz. Ha ezzel megvagy, akkor nyiss egy excelt, vagy bármi hasonlót, és kezd el beleírni a jelenlegi elérést és rajongószámot. Ezek után kicsit ásd magad bele jobban a statisztikákba, és nézd meg, hogy melyik platormnak mennyi havi látogatást vagy vásárlást köszönhetsz. Ha akkor ezek alapján becsüld meg azt is, hogy mekkora bevétel származott közvetve 1-1 platformról. Itt egy példa:

Közösségi média statiszika

Amint ezekkel megvagy, már is könnyedén rangsorolni tudod a Facebook, a LinkedIn, a Twitter vagy az Instagram marketingedet.

2. Rangsorold a visszajelzéseket platformonként!

Ez sem olyan bonyolult, mint ahogy hangzik, viszont fontos figyelembe venni, hogy minden egyes platformon másképpen kapod a visszajelzéseket, és ugyanennyire fontos, hogy ezeket rangsorold.

Facebookon ott a megosztás, a komment, vagy a lájk. Nagyjából ez a fontossági sorrend is, azonban lehet, hogy nálad éppen mások a célok, és más interakciók hoznak nagyobb elérést, vagy több vásárlást.

A Twitteren szintén kaphatsz válaszokat, retweetet, kedvelést, de az emberek megoszthatják a tweetedet akár e-maillel vagy honlapon való beágyazással is.

A LinkedIn-en ott a kedvelés, a komment, a megosztás, míg például az Instagramon szintén kaphatsz kommenteket vagy lájkokat.

Fontos, hogy ezeket az interakciókat platformonként rangsorold, így könnyebben el tudod majd dönteni, hogy mennyire sikeres a marketinged Facebookon vagy éppen LinkedInen.

3. Készíts teendő listát!

Ha meg van, hogy melyik a legfontosabb és melyik kevésbé fontos, akkor készítsd el, hogy melyik platformon milyen feladatok várnak rád. Attól függően, hogy naponta 1 vagy akár 12 órát kell közösségi média marketinggel foglalkoznod, oszd be azt az időt a prioritásoknak megfelelően. Nyílván ami fontosabb, azzal többet foglalkozz, de ne hanyagold el azokat sem, amik a rangsorban később következnek.

4. Tartsd magad a tervhez

Egyszerűnek tűnik, még is ez a legnehezebb. Tartsd magad a terveidhez, és soha ne hagyj ki semmit, mert különben hozzá szoksz, a közösségi médiában pedig nem szabad ki kihagyni, mert minden most történik.

Forrás: 3+1 lépés, hogy egyszerűbb legyen a közösségi média marketinged