Így hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből
A Facebookon a felhasználók hatékony elérése hirdetések nélkül nem egyszerű feladat. Hirdetéssel már jóval egyszerűbb dolgunk van, azonban nem mindegy, hogyan csináljuk. Minél okosabban és ügyesebben, annál kisebb költéssel érhetünk el sok felhasználót.
Az ünnepi időszak előtt kiemelten fontos, hogy minél többet tudjanak az oldalak kihozni hirdetéseikből. Íme néhány tipp!
1. Kérj!
Van valamilyen célod, amit el szeretnél érni? Függetlenül attól, hogy új rajongókat szeretnél gyűjteni vagy a posztodat több felhasználóhoz eljuttatni, van egy egyszerű megoldás. Lehet, hogy ez szembemegy az ösztöneiddel, de kérj egy konkrét lájkszámot, és persze adj mellé egy jó ösztönzőt.
A Subway például az egyik legutóbbi hirdetésében 40.000 lájkot kért. Az ösztönzőjük pedig az volt, hogy amennyiben elérik ezt a számot, közzétesznek egy kódot, ami egy nyereményjátékhoz vezet, aminek a győztese egy évig ingyen ehet szendvicseket. Ha megnézzük az eredményt, akkor ez a cég számára relatíve elég kicsi befektetés, hiszen a poszt már több mint 68.000 lájknál, 1700 megosztásnál és 700 kommentnél jár. Ezek a számok a közösségi média világában pedig elég mutatósak.
Emellett még valamit érdemes kiemelni ezzel a hirdetéssel kapcsolatban. Kell egy jó kép. Nézd csak meg a Subway fotóját, szinte biztos, hogy az emberek nagy része nyel egy nagyot, ha meglátja. A másik fontos, hogy a promóció legyen felírva a képre is. Itt a kép felső részén láthatod, és szinte biztos, hogy az emberek elolvassák, ellentétben esetleg a képaláírással.
2. Tekints vissza!
Az emberek imádják azokat a dolgokat, amelyek emlékeztetik őket a gyermekkorukra. Képeket osztanak meg, kvízeket töltenek ki, gyakorlatilag minden érdekes, ami a múltba repíti őket. A ’80-as, ’90-es évek videói a Youtube-on például elképesztő nézettséggel rendelkeznek.
Lényeg, a lényeg: Adj valamit az embereknek, amire visszatekinthetnek!
A Gatorade például az üdítőcsomagolásának evolúcióját mutatta be. Van ebben egy kis történelem, emellett megmutatja a fejlődést, valamint a folyamatos változást, és mindenki számára lehet egy kis visszaemlékezés is („én még ittam olyan üvegből…”). Az ilyen eseteknél fontos azonban a következetesség. A Gatorade esetében például láthatjuk, hogy mindegyik üvegben ugyanaz az ízesítésű ital van, illetve az üvegek is úgy vannak egymás mellé rakva, mintha nagyjából azonos méretűek lennének (holott az űrtartalom koránt sem ugyanaz).
3. Hirdesd az élményt!
Ez akár marketing alaptörvényként is eszébe juthat az embernek. „Az élményt hirdesd, ne a termékedet!” A közösségi médiában ez ugyanolyan fontos, hiszen az emberek imádják megosztani egymással az élményeiket.
Itt van például a Hollister posztja. Bár alapvetően szabadidős ruhák forgalmazásával foglalkoznak, mégsem a ruhákat hirdették, hanem magát az élményt. Itt a jó idő, irány a szabadba! Ahhoz viszont az ember vehet új ruhát, de ezt még sem kell leírniuk.
Hasonló dolgot láthatunk a Nike Golf hirdetése esetében is. Ők is az élményt promózzák. Amit még fontos kiemelni, hogy a kép mindkét esetben magáért beszél. Nem túlzsúfolt. Egyszerű, letisztult, és szép. Ami pedig a képaláírást illeti szintén hasonló. Nem akar vásárlásra buzdítani. Egyszerű és rövid, de az emberek még is a magukénak érezhetik.
4. Légy aktuális!
A mai világban mindig történik valami, és köszönhetően az információáramlás sebességének, szinte mindig mindenki tud mindenről, ami fontos, vagy kevésbé fontos. A lehetőség tehát mindig adott, a kérdés csak az, hogyan tudod a legfontosabb aktualitásokat hozzákapcsolni a saját brandedhez anélkül, hogy az túlzottan mesterkéltnek tűnjön.
Az AT&T telekommunikációs vállalat például az American Idol című televíziós műsorhoz kapcsoltan tette fel a sokak által érdekelt kérdést: Te kire szavazol? – az eredmény pedig több mint 26.000 lájk.
Az ilyen fotók esetében van néhány dolog, amit érdemes figyelembe venni:
Ne csak kérdezz, irányítsd is a beszélgetést. Jelen esetben például nem csak a kommenteket várták a szavazással kapcsolatban, hanem a hirdetésbe belefoglalták a konkrét szavazásra mutató linket is.
Fontos az időzítés. Soha ne közvetlen az esemény előtt posztolj. Az emberek akkor már a műsorra készülődnek, adj nekik időt. Koradélután egy ilyen poszt, amikor azért már hangolódnak az eseményre, még inkább felkeltheti az érdeklődésüket.
Az eseményt hirdesd, ne saját magadat. Az embereket ilyen esetekben nem te érdekled, hanem az esemény maga. Ha jól csinálod, úgy is emlékezni fognak, hogy ki posztolt. Használd ki az egy-egy nagyobb eseményre irányuló figyelmet, egy kicsit irányítsd magadra, de ne akard teljesen elvonni azt.
Rengeteg módja van, hogy az emberek észrevegyenek. Ami igazán fontos (és persze egyben talán a legnehezebb), hogy legyél kreatív, és mindig értéket közölj.
Forrás: SocialDaily – Így hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből