A gyenge fotók hazavágják a honlapodat
Ha minőségi grafikával rendelkező honlapot szeretnénk tervezni, nem engedhetjük meg, hogy rossz minőségű vagy pixeles fotókat posztoljunk. A fotók minősége alapjaiban határozza meg az arculat egészét.
Persze honlap és honlap között jelentős különbségek vannak; egy hobbi blog közönsége sokkal megengedőbb a rossz minőségű képeket illetően, mint egy webáruház vásárlói köre. Képzeljük csak el, mi történik azzal a webshoppal, ahol a termékfotók nem látják el elsődleges funkciójukat; nem tájékoztatnak a termékről és nem adnak kedvet a vásárláshoz…
A céges honlapok esetében sem érhetjük be kevesebbel, csakis a legjobb minőségű fotókkal. Ha a nappali szekrénysora és a nagymama párnája virít a kép sarkában, az finoman szólva sem emeli a szakmai reputációnkat. Ha professzionális szolgáltatást kínálunk, a megjelenésünk is legyen professzionális!
A honlapokon nem csak CV képre és termékfotóra van szükség, hanem úgynevezett aláfestő képi anyagokra is; az ilyen képek nem hordoznak magukban különösebb információtartalmat, csupán a megjelenés egészét teszik barátságosabbá és az ergonómiai hatásokat javítják.
Vegyünk egy példát! Ha a méz jótékony hatásairól szeretnénk közölni egy írást, nincs más dolgunk, mint megkeresni a leginkább megfelelő mézes-méhes képet. Szerencsére nem kényszerülünk rá, hogy minden esetben saját készítésű fotókkal dolgozzunk. A világhálón számos fotótár elérhető, ahonnan ingyenesen jó minőségű és szabadon használható fotókat tölthetünk le.
Ha mégis prémium minőségű fotókra van szükségünk, az esetben nagy valószínűséggel a fizetős fotómegosztókban kell kutakodnunk. Ilyen például az istockphoto.com, shutterstock.com, vagy a gettyimages.com. A képek árszabása nagyon változó; akár fél dollárért is kaphatunk tökéletes minőségű fotót, egyes képekért viszont mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.
Összességében viszont elmondható, hogy némi akarattal, odafigyeléssel és rutinnal megtalálhatjuk azokat a szabadon felhasználható képi anyagokat, amelyek tökéletes aláfestést biztosítanak a tartalmainknak.
Mi is nagyobb bizalommal és érdeklődéssel fordulunk olyan webáruházakhoz, vagy szolgáltatókhoz, melyek weblapján jól kivehető, jó minőségű fotók vannak. De a statikus fotókon túl, ha szeretnénk nagyon kitűnni élhetünk még videók illetve 360 fokos fotózással is. Utóbbi lényege, hogy a kérdéses terméket minden oldalról több képen rögzítik, majd egymás utáni lejátszásuk egy folyamatosnak tűnő videónak hat, mely körbejárja a terméket. Ilyen szolgáltatás már hazánkban is igénybe lehet venni, bár az ára kisebb vállalkozásoknak még igen borsos lehet.