Google Analytics 4 átállás

Megérkezett a Google Analytics 4 (GA4), a Google Analytics új verziója (a korábbi Universal Analytics-et hivatott leváltani), az online vállalkozásoknak tehát érdemes áttérniük erre a verzióra, ha eddig még nem tették meg. A GA4 sok új funkcióval rendelkezik, amelyek segítségével a webhely tulajdonosai még több információt szerezhetnek a látogatóikról és a webhelyükön történő tevékenységükről.

Az áttérés az új verzióra azonban nem mindenki számára egyszerű folyamat. Az alábbiakban néhány pontban összefoglaltuk, mikre érdemes figyelni a GA4-re való áttérés során:

  • Az első lépés az áttéréshez az új GA4 fiók létrehozása, ha eddig csak a régi Universal Analytics (UA) verziót használtad.
  • A következő lépés az új GA4 követőkód hozzáadása a webhelyhez. A GA4-hez új követőkódot kell használni, amelyet a GA4 fiók beállításaiban találsz.
  • A GA4-beállítások testreszabása: A GA4-beállításokkal testre szabhatod a követési adatokat, és kiválaszthatod azokat a funkciókat, amelyek a legjobban megfelelnek az igényeidnek. Például beállíthatod a követési eseményeket, a konverziós célokat, az egyéni dimenziókat és metrikákat.
  • Adatok importálása az UA-ról: Ha már használod az Universal Analytics-t, akkor az adatokat is át kell, illetve lehet importálni a GA4-be. Az adatokat könnyen importálhatod a GA4-be a Google Ads, a Google Optimize és a Firebase Analytics platformokból.
  • Végül teszteld az új GA4 követőkódot. Győződj meg róla, hogy az új követőkód megfelelően működik-e, és a kívánt adatokat gyűjti-e. A tesztelés során ellenőrizd a látogatási adatokat, a követési eseményeket, a konverziós célokat és az egyéni dimenziókat és metrikákat.

Fontos, hogy 2023. július 1-jétől nem használható tovább a jól megszokott Universal Analytics (UA), és a megújult, bővített Google Analytics 4 (GA4) veszi majd át a helyét, ezért érdemes mielőbb áttérni az új verzióra.

Amennyiben nem boldogulsz az átállásban, kérd cégünk segítségét!