Weboldal indítás… saját magam csináljam, vagy bízzam a profikra?
Manapság egyre több helyen bukkannak fel olyan jellegű hirdetések, amelyek azt erősítik, hogy bárki tud magának saját weboldalt készíteni. Biztos, hogy ez a megfelelő irány egy vállalkozásnak? Cikkünk ezen témát fejtegeti az alábbiakban.
Az ún. self made, vagy magyarul „saját magunk által készíthető” weboldal szolgáltatások általában két típusra oszthatók:
- Online kurzusok, tanfolyamok, letölthető e-book-ok. Általában ütemezett leckék alapján egy „step-by-step” leírást adnak, amelyet végigkövetve felépíthetjük a saját weboldalunkat, illetve a rá épülő szolgáltatásainkat.
- Előre programozott fix megoldások. Jellemzően valamilyen aldomain-es megoldást kapunk, ahol előre definiált elemek (általában eléggé szűkösek a beállítási és variációs lehetőségek), elrendezések, színvilág alapján készíthetünk magunknak viszonylag gyorsan és könnyen valamilyen „webes megjelenést” egy varázsló lépéseit követve. (Elnézést, de ezt mi szakmai szemmel nem tudjuk weboldalnak hívni.) Jellemzően ezen megoldás nagyon olcsó, vagy akár ingyenes is lehet, azonban az ingyenes csomagban általában szinte alig kapunk valamit. Ha bővített funkcionalitást szeretnénk (hírek, galéria, hírlevél, stb), ahhoz már bizony fizetni kell.
Nem elég profi
Ez a második megoldás / módszer még akár jó is lehet személyes blogra, vagy valamilyen egyéb hobbi jellegű oldalra, de vállalkozások számára semmiképpen nem ajánlanánk. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor egy vállalkozásnak ilyen jellegű honlapja van. Fura ezt leírni, de ennél még azt is jobbnak tartjuk, ha az adott cégnek egyáltalán nincs weboldala.
Túl általános
Az online kurzusok, illetve a letölthető e-book-ok tapasztalataink szerint nincsenek kellőképpen kidolgozva, hiányosak, nem mindig megfelelőek ill. elegendőek egy átlagos „IT tudású” ügyfél számára. Ezen felül nem mindig naprakészek, nem követik kellőképpen a folyamatos technológiai változásokat.
Sokan ennek ellenére nagy lelkesedéssel belevágnak, előfizetnek, tanulnak, próbálkoznak, letöltenek, beállítanak, követik az utasításokat, akár részsikereket is elérnek. A legtöbb esetben a „megálmodott” funkcionalitással bíró, egyedi megjelenésű weboldal azonban csak nem akar összeállni. Miért lehet ez?
Egy előre felépített leckesorozat, kurzus, tanfolyam vagy előre megírt e-book legyen bármilyen alapos, bármennyire is kidolgozott, sosem tud kitérni minden részletre. Nem ismeri az ügyfél pontos igényeit, általánosít, globális megoldásokat ad. A testreszabás lehetőségét általában kevésbé vagy sehogy nem kezeli. Azért is nehéz dolog ez, mert az ügyfél gyakran maga sincs tisztában azzal, hogy pontosan mit és hogyan szeretne, illetve ha mégis, nehezen tudja megfogalmazni.
Miért választják mégis sokan ezeket a megoldásokat?
Mert tanulni akarnak, mert olcsóbbnak gondolják kifizetni a néhány tízezer forintot a letölthető e-book-ra, mint adott esetben egy-, vagy bonyolultabb oldal esetén több százezerért megrendelni egy komplett szolgáltatást.
Egy profi, egyedi weboldal készítése sok tényezős dolog, egy vállalkozónak nem kell értenie a webfejlesztéshez, a szabványokhoz, a keresőoptimalizáláshoz, a reszponzivitáshoz, a tartalom marketinghez, a különböző rendszerek összekötéséhez, a biztonsági beállításokhoz, web analitikához és még számos egyéb aktuális technológiához. Egész egyszerűen nem ez a dolga. Jobb, ha ezt egy megfelelő szaktudású és referenciákkal bíró cégre bízza. Kérdés, hogy hosszú távon mi éri meg jobban?
A vállalkozó „feladata” véleményünk szerint sokkal inkább az, hogy a saját szolgáltatását nyújtsa a lehető legmagasabb színvonalon, erre összpontosítsa az idejét, és a weboldala készítését bízza azokra, akik igazán értenek hozzá, akiknek ez a fő tevékenységük, hogy valóban olyan eredmény szülessen, ami megbízható, biztonságos, modern és amit az ügyfél megálmodott. Nem is beszélve arról, hogy jobb helyeken egy weboldal készítést egy igen alapos felmérés / tanácsadás előz meg, ahol az ügyféllel közösen kerül kialakításra a koncepció.
Egy saját weboldalra nem feltétlenül költségként és kötelező elemként kell tekinteni, hanem sokkal inkább mint befektetésre, bevételt termelő és „vevő-szerző” eszközre.
Kérdése van? Nem ért valamit? Weboldalt szeretne, de nem tudja hogyan fogjon hozzá? Esetleg korábban megpróbált egyedül elindulni akár a fenti eszközök valamelyikével, de nem vezetett sikerre? Segítünk! Töltse ki az alábbi űrlapot, jelentkezzen ingyenes konzultációra!