5 új marketing opció a Facebookon, amit neked is érdemes kihasználni
A Facebook az utóbbi időben több új lehetőséget is bevezetett, ami a marketinget illeti. Megmutatjuk melyek ezek, és hogyan érdemes használni őket.
Habár nem mindig tűnik úgy, a Facebook valójában folyamatosan szeretne az oldaladminisztrátorok kedvében járni, hiszen még is csak tőlük érkezik a bevételek egy jó része. Éppen ezért folyamatosan szélesítik és tökéletesítik a marketinglehetőségek palettáját, és az utóbbi időben is több új funkció látott napvilágot. Nézzük meg melyek ezek, és hogyan használd őket!
1. Reklámozz egyszerre több terméket!
Ismerős az egyszerű Facebook hirdetés; Egy kép, egy cím, egy leírás, és egy hozzá tartozó saját URL. Eddig minden egyes hirdetéshez egy oldal tartozott, amire mutat az adott link. A Facebook viszont immáron bevezette, hogy egy hirdetésben több termékedet is reklámozhatod. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy hirdetés, egyetlen poszt, viszont a képek, és a hozzájuk tartozó leírások folyamatosan görgethetők, illetve mindegyik képhez saját érkezőoldal (azaz link, amire az adott kép mutat) tartozik.
Ez a forma egyelőre még csak a Facebook Power Editor segítségével hozható létre, és érdemes odafigyelni arra, hogy 600 x 600 pixeles képekkel dolgozik, valamint kizárólag a hírfolyamban való megjelenéssel működik, viszont ha egyszerre több termékedet szeretnéd hirdetni, akkor kihagyhatatlan lehetőség.
2. Adj hozzá kiemelt videót!
A Facebook igencsak nagy hangsúlyt fektet a videókra, és ennek meg is látszanak az eredményei. Az egyik legújabb opció, hogy az oldalad videói közül van lehetőséged kiemelni azt, ami szerinted a legfontosabb.
Amennyiben ezt megteszed, akkor akárki látogatja meg az oldalad videóit, elsőként ezt a videót fogja látni, függetlenül attól, hogy mikor lett feltöltve.
3. Készíts lejátszási listát a videóidból!
A YouTube-ról már régóta ismerős lehet a dolog, most pedig már a Facebookon is elérhető ez az opció.
A lejátszási lista kiváló lehetőség, hogy összefűzd a hasonló témájú videóidat, így a felhasználók is könnyebben megtalálhatják amit keressenek, illetve arra is ösztönzöd őket, hogy ne csak egy-egy videódat nézzék meg.
4. Használd ki a fejlett remarketing lehetőségeket!
A remarketing lényege, hogy elérd, és megfogd azokat, akik már valaha valamilyen formában érdeklődtek irántad vagy a terméked iránt. A legújabb beállításoknak köszönhetően célozhatsz olyan felhasználókra, akik már meglátogattak egy adott weblapot, vagy akár olyanokra is, akik régebben jártak a weboldaladon, de az utóbbi időben (napra pontos beállítással) nem tették meg ezt.
Ezeket érdemes lehet kihasználni, hogy újra megfogd a korábbi vevőidet, vagy azokat, akik már mutattak érdeklődést irántad, hiszen ez sokkal egyszerűbb, és kevesebb energiát igényel, mint teljesen új vásárlókat találni.
5. Ismerkedj a Facebook Dinamikus Termék Reklámjaival
Habár ez még bevezetés alatt van, a jövőben nagyon jól használható marketing lehetőség lesz, főleg ha például van webshopod. A Dynamic Product Ads lényege, hogy a jövőben lehetőséged lesz arra, hogy a Facebook felhasználók számára olyan termékekkel kapcsolatos hirdetéseket jelentess majd meg, amelyeket előtte megnéztek mondjuk a honlapodon. Lényegében tehát egy még tovább finomított remarketing eszközről beszélünk, ami ráadásul magától működik majd.
Ehhez majd fel kell töltened a „termékkatalógusodat”, beilleszteni a honlapodra egy scriptet, majd pedig létrehozni egy dinamikus sablont, és onnantól kezdve magától működik majd az értékes remarketing. Ez elsőre bonyolultnak tűnhet, azonban a Facebook angol nyelven már most is nagyon részletes segítséget nyújt, így biztosak vagyunk abban, hogy a jövőben nagyon sok marketinges látja majd örömét ebben a lehetőségben.
Forrás: 5 új marketing opció a Facebookon, amit neked is érdemes kihasználni