6 hihetetlen tény a közösségi médiáról
Gondoltad volna, hogy a céges oldalakra küldött posztok 95%-a megválaszolatlanul marad? Tények, amelyek első olvasatra döbbenetesen hangzanak!
1. A céges oldalakra küldött posztok 95%-a megválaszolatlanul marad
Ez bizony azt jelenti, hogy ha valaki ír egy céges oldalra (akár panasszal, akár kéréssel vagy kérdéssel), az szinte biztos, hogy nem kap választ. Ez pedig elég rossz színben tünteti fel az adott oldal tulajdonosát.
Mit tegyél, ha mondjuk kis céged van, és egyszerűen nincs időd vagy kapacitásod válaszolgatni az ilyen kérdésekre? Az oldalad Általános beállításainál például kikapcsolhatod a mások által írt bejegyzéseket. Persze a legjobb megoldás, ha mindig válaszolsz, de ha ez nem megy, akkor még mindig jobb, ha nem is írhatnak.
2. A közösségi média által generált vásárlások 40%-a a Pinterestről jön
Hazánkban kevésbé elterjedt (sőt a világon sincs benne pl. a top 3-ban felhasználói számot tekintve), azonban aki használja, az aktívan teszi, és mi több, vásárol is.
Ha tehát a célközönséged ott van a Pinteresten, és el akarsz adni valamit, akkor ne késlekedj!
3. Egy-egy felhasználó átlagosan 20 percet tölt a Facebookon egy látogatás során
Egy látogatás. Nem egy nap.
Ez azt jelenti, hogy akárhányszor felmegy, végigböngészi a posztokat. Ha pedig neked nincs kint posztod, akkor téged nem fog látni. Egy-egy Facebook poszt élettartama lassan nem hogy napokban, de órákban is alig mérhető. Minél több tehát (a minőségi) posztod, és minél jobban van elosztva, annál nagyobb az esély, hogy észrevesznek.
4. A felhasználók 13%-a követ egy-egy márkaoldalt a tartalom miatt
Minden a tartalom…
Legalábbis manapság szinte mindenhonnan ezt halljuk. Elsőre ezek alapján a 13% talán kevésnek tűnhet, de ha jobban belegondolunk, akkor annyira mégsem kevés. Ez azt jelenti, hogy még ha nem is ismerik a termékedet, vagy a márkádat, akkor is van rá esély, hogy kövessenek a tartalmad miatt. Ha pedig ez megvan, akkor onnan egyenes az út az ismertség felé.
Emellett az emberek azokban a cégekben bíznak meg leginkább, akiken látják, hogy értenek ahhoz, amit csinálnak. Ha jó a tartalmad, akkor pedig jön a bizalom, a bizalom pedig az üzleti kapcsolat legfőbb alapja.
5. 32 millió keresés történik a Twitteren havonta
Ez több, mint a Bing és a Yahoo hasonlói adatai együttvéve!
Hazánkban ez sem olyan elterjedt, mint például az Egyesült Államokban, azonban hasonlóan mint a Pinterest esetében, ha a célközönséged ott van, akkor neked is muszáj, mi több kifejezetten érdemes.
6. A Google keresések 20%-a minden nap új
Pedig az ember azt hinné, hogy nem létezik olyan, amire még nem kerestek rá…
A 20% ezek alapján még inkább soknak tűnik. Ez azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálás még mindig rendkívül fontos, továbbá azt, hogy nincsen tuti recept a kulcsszavakra, mert folyamatosan jönnek újabbak, ezért érdemes időnként neked is újragondolni ezeket.