Így alakítsd ki tartalommarketing stratégiádat!
A tartalommarketing több mint „jó ha van”. A tartalommarketing szükséges. Saját bevallásuk szerint a vállalkozások nagy része rendelkezik vele, azonban közel kétharmaduknak semmilyen írott anyaga nincs ezzel kapcsolatban. Márpedig ha nem akarsz lemaradni, vagy eltűnni, akkor szükséged van/lesz rá. Elsőre nehéznek tűnhet a tartalommarketing kialakítása, de az ember nem bízhatja mindig a profikra. Mi most 7 lépésben megmutatjuk, hogyan csináld te magad.
1. Határozd meg a célt!
Miért generálsz tartalmat? Mi a célod az egésszel, miért lesz ez jó a cégednek? Szeretnéd növelni az eladásokat, szeretnéd jobban megismerni a fogyasztóidat, vagy csak egyszerűen a cégedbe vetett bizalmat fokoznád? A tartalommarketing rengeteg dologra használható. Persze használhatod egyszerre többre is, viszont fontos, hogy tisztában legyél a fő céllal.
A cél nem az, hogy jó legyél a tartalommarketingben. A cél az, hogy jó legyél az üzletben, a tartalommarketingnek köszönhetően.
2. Mi az, ami a sajátod?
Mit tudsz hozzátenni a tartalomhoz, mi az, amit csak te tudsz nyújtani? Üzleti nyelvre lefordítva, mi az a versenyelőny, amire építenél? Fontos, hogy ez a tartalommarketingedben is megjelenjen, hiszen ha ugyanolyan tartalmat posztolsz, mint mások, akkor nem fogsz kitűnni. Már pedig ha nem tűnsz ki, akkor hamar eltűnhetsz.
3. Határozd meg a mérőszámokat!
Fontos, hogy mindig mérd az eredményeket. Az online marketing esetében ez jóval könnyebb, mint a hagyományos marketing eszközök esetében, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mit mérsz. Ha az elején jól határoztad meg a céljaidat, akkor tudod, hogy mit kell mérni (eladások, bizalom, fogyasztói elégedettség, stb.)
4. Határozd meg a célközönségedet!
Fontos, hogy tudd, hogy kikhez szólsz. Ez jó esetben ugyanaz a réteg, akiknek magát a terméket szánod, azonban fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy kiket akarsz elérni, hiszen ennek megfelelően kell kommunikálnod.
A célközönséged nem te vagy.
5. Tudd meg, mire van szükségük!
Ha megvan, hogy ki a célközönséged, akkor fontos, hogy megtudd, mik az igényeik. Nem terméket vagy szolgáltatást kell eladnod, hanem megoldást. Megoldást valamely problémájukra vagy szükségletükre.
A közösségi média kiváló terep arra, hogy jobban megismerd a fogyasztóidat, hiszen egyszerűen és közvetlen módon kommunikálhatsz velük, sőt akár meg is kérdezheted őket.
6. Készíts végrehajtási terveket!
Ha már nagyjából megvan, hogy mire van szükségük, mit szeretnek, akkor próbálj ennek megfelelően cselekedni. Készíts terveket arra vonatkozóan, hogy hogyan akarod elmondani nekik azt, hogy Te kínálod a megoldást, mi több, a legjobb megoldást az igényeikre.
Fontos, hogy ez a terv legyen lebontva napokra, hetekre, hónapokra, hiszen nem posztolhatsz minden nap ugyanazt. Először keltsd fel az érdeklődésüket, valamint mindig legyél változatos. Rengetegféle tartalom létezik (szöveg, kép, videó, kérdések, stb.), használd őket!
7. Erősítsd meg a tartalmadat!
Az, hogy egyszerűen terveket és tartalmat készítesz, nem elég. Fontos, hogy megerősítsd azt; el kell adnod a saját marketingedet. Ebben is kiváló a közösségi média, hiszen ha ügyesen csinálod, akkor el tudod érni, hogy maguk a fogyasztóid hirdessék a cégedet vagy termékedet, tehát a saját tartalmad további tartalmat generálhat, ami tovább segíthet céljaid elérésében.