Így ne akarj eladni a közösségi médiában
Persze közvetve szinte mindenki eladni akar, azonban egyáltalán nem mindegy hogyan csinálod. Megmutatjuk hogyan érdemes, és hogyan nem.
A közösségi média általában nem az eladás helye, még akkor sem, hogy ha egyre több platform próbálkozik azzá válni. Ezzel együtt rengetegen próbálnak eladni a közösségi média segítségével, ami önmagában nem probléma, legalábbis addig, amíg az ember a megfelelő eszközökkel próbálkozik. Megmutatjuk, hogy mire érdemes figyelni, ha eladásra akarunk buzdítani a Facebookon vagy az Instagramon.
Így ne csináld:
- Ne kérj folyamatosan lájkokat és kommenteket, mert a Facebook új algoritmusa ezt nem igazán támogatja, és egyébként is úgy néz ki az egész, mintha „koldunál”
- Egy-egy bejegyzés jó ötlet, de ne posztolgasd folyamatosan a legújabb termékedet, nem jó a túlzott nyomulás
- Nagyon sok oldaladmin figyelmen kívül hagyja az oldalára érkező kommenteket. Ez nagy hiba, hiszen a Facebook az egyik legjobb hely a vásárlói panaszok orvoslására
Így csináld:
- Posztolj olyan bejegyzéseket a termékedről, ahol éppen használják azt, és látszik, hogy a terméked valóban megoldást kínál valamilyen problémára
- Felejtsd el a hosszú posztokat
- Úgy szólítsd meg az embereket, mint ha régi barátok lennétek. A tipikus marketingszövegek a Facebookon nem igazán jönnek be
Így ne csináld:
- Ne használj olyan képeket, amelyek nem négyzet alakúak
- Ne posztolj olyan képeket, amelyek nem illenek a cégedhez, illetve a céged arculatához
- Ne posztolj mindig ugyanolyan fotókat
- Óvakodj a kollázsoktól, mert akkor könnyen elveszhetnek a részletek
Így csináld:
- Mindig világosban csináld a fotókat. Így sokkal könnyebben kezelhetőek, láthatóak illetve figyelemfelkeltőek
- Mindig igyekezz céged arculatához passzoló színeket használni akár már a fotózásnál, akár később a filtereknél
- Próbálj mindig hasonló filterekkel dolgozni, legyél következetes
Te szoktál eladásra buzdítani a közösségi médiában, vagy kizárólag a weboldaladat használod?