Így ne akarj eladni a közösségi médiában

Persze közvetve szinte mindenki eladni akar, azonban egyáltalán nem mindegy hogyan csinálod. Megmutatjuk hogyan érdemes, és hogyan nem.

A közösségi média általában nem az eladás helye, még akkor sem, hogy ha egyre több platform próbálkozik azzá válni. Ezzel együtt rengetegen próbálnak eladni a közösségi média segítségével, ami önmagában nem probléma, legalábbis addig, amíg az ember a megfelelő eszközökkel próbálkozik. Megmutatjuk, hogy mire érdemes figyelni, ha eladásra akarunk buzdítani a Facebookon vagy az Instagramon.

Facebook

Így ne csináld:

  • Ne kérj folyamatosan lájkokat és kommenteket, mert a Facebook új algoritmusa ezt nem igazán támogatja, és egyébként is úgy néz ki az egész, mintha „koldunál”
  • Egy-egy bejegyzés jó ötlet, de ne posztolgasd folyamatosan a legújabb termékedet, nem jó a túlzott nyomulás
  • Nagyon sok oldaladmin figyelmen kívül hagyja az oldalára érkező kommenteket. Ez nagy hiba, hiszen a Facebook az egyik legjobb hely a vásárlói panaszok orvoslására

Így csináld:

  • Posztolj olyan bejegyzéseket a termékedről, ahol éppen használják azt, és látszik, hogy a terméked valóban megoldást kínál valamilyen problémára
  • Felejtsd el a hosszú posztokat
  • Úgy szólítsd meg az embereket, mint ha régi barátok lennétek. A tipikus marketingszövegek a Facebookon nem igazán jönnek be

Instagram

Így ne csináld:

  • Ne használj olyan képeket, amelyek nem négyzet alakúak
  • Ne posztolj olyan képeket, amelyek nem illenek a cégedhez, illetve a céged arculatához
  • Ne posztolj mindig ugyanolyan fotókat
  • Óvakodj a kollázsoktól, mert akkor könnyen elveszhetnek a részletek

Így csináld:

  • Mindig világosban csináld a fotókat. Így sokkal könnyebben kezelhetőek, láthatóak illetve figyelemfelkeltőek
  • Mindig igyekezz céged arculatához passzoló színeket használni akár már a fotózásnál, akár később a filtereknél
  • Próbálj mindig hasonló filterekkel dolgozni, legyél következetes

Te szoktál eladásra buzdítani a közösségi médiában, vagy kizárólag a weboldaladat használod?

Forrás: Így ne akarj eladni a közösségi médiában