E-mail marketing, mint keresőoptimalizálási eszköz

Az e-mail marketing nem csak nagyszerű marketing eszköz, de rangsorolásunkra is kihathat, érdemes tehát jól élni vele.

Miért fontos az e-mailes látogató?

Aki feliratkozik az e-mailes hírlevelünkre, és az ott talált tartalmakat érdekesnek találja az vélhetően elégedett felhasználó. És a felhasználói elégedettség a Google szemében a legfontosabb rangsorolási szempont. Az ő elégedettségük pedig kihat az oldal egészének helyezésére is. Hogy hogyan?

Márkahűség

Tegyük fel írtunk egy jó kis cikket, amit a felhasználó hasznosnak tart. Később szeretné megtalálni, de a főoldalon már nem bukkan rá. Mit fog tenni? Beüti a fő kulcsszavakat, amire emlékszik és hozzáteszi a márkanevünket, domainnevünket, vagy a szerző nevét.

Vajon hogyan értékeli a Google, ha egyre több ember keres arra a szókapcsolatra, hogy „linképítés tanfolyam devsolution.hu”? Nyilván való, hogy ezeknek a kereséseknek a megjelenés kihat a márkanév nélküli keresésekre is.

És még valami. Az emberek egyre többször keresik majd fel weboldalunkat, úgy hogy egyszerűen a márkanevet írják be a keresőmezőbe. Ez a Google számára nagyon fontos, mert erről (is) tudja, hogy elismert márkáról van szó, amit az emberek keresnek, és amiben megbíznak, hiszen visszatérnek, és keresnek rá. Ezáltal az oldal a különböző büntetésekkel szemben is kap egy kis védettséget.

A Pingvin algoritmus büntetései során számtalanszor tapasztaltuk, hogy azok a weboldalak, amelyeknél számottevő volt a márkanévre történő keresések aránya, azok kevésbé estek a Pingvin áldozatául, mint más weboldalak.

A Google megbízott bennük, hiszen az emberek keresték az adott weboldalt, mint márkát.

Elégedett felhasználók

Aki rajta van az e-mailes levelezőlistánkon, abban rögzül a márkanevünk is, így ha valamilyen témában keresgél, és a találati listán felbukkan weboldalunk is, jóval nagyobb arányban fognak weboldalunkra kattintani, márpedig a magas átkattintási arány szintén kihathat a helyezésünkre.
És nem mellékesen ezek a felhasználók gyakrabban írnak véleményt is cikkeinkhez, hosszabb a tartózkodási idő, kisebb a visszafordulási arány az ő esetükben, azaz javítják az oldal felhasználói mutatóit, ami nagyon fontos a Google szemében.

Linkeket szerezhetünk vele

Bár idehaza nem túl gyakori a spontán linkelés, de ha sikerül valóban értékes tartalmat adnunk, akkor könnyen elképzelhető, hogy egy-egy szakmabeli saját weboldalán is megosztja az általa fontosnak vélt hírt. Lehet, hogy csak minden tizedik e-mailünkkel szerzünk egyetlen linket, de az természetes, és releváns link lesz. Ne becsüljük le ennek jelentőségét!

Növeli a közösségi médián a jelenlétünk

Ha kiküldünk egy e-mailt egy blogbejegyzésről, azt többen olvassák, és többen is osztják meg a közösségi médián, ami olykor akár vírusként is terjedhet és újabb linkszerzési lehetőségeket nyit meg, és újabb felhasználókhoz juthatunk el. Az egyelőre vitatott, hogy a több közösségi megosztás, vajon valóban kihat-e a helyezésekre, de az biztos, hogy ennek hatása áttételesen igenis kihat a helyezésünkre (több látogató, hosszabb tartózkodási idő, stb.)

Következtetés

Ne feledjük tehát, hogy az e-mail marketing nem csak egy marketing eszköz, hanem keresőoptimalizálási céljainkat is segítheti, éljünk tehát vele lehetőleg minőségi tartalmat nyújtva olvasóinknak.

Forrás: E-mail marketing, mint keresőoptimalizálási eszköz