Hogyan kérj weboldal készítésre árajánlatot?

A jó árajánlatkérés leginkább téged segít. Egyrészt gyorsabban elkezdhetjük a tényleges munkát, mert nem kell a hiányzó információkat megkérdeznünk tőled. Másrészt végiggondolod, hogy mit szeretnél, és így azt a weboldalt kaphatod, amelyet elképzeltél.

Mennyit ér neked egy weboldal?

Az első és legfontosabb, hogy a weboldaladra ne egy kiadásként tekints, hanem befektetésként. Valószínűleg az online jelenléted erősítése miatt szeretnél weboldalt, nem csupán egy kiterjesztett online névjegykártyát szeretnél lefejlesztetni.

A jó weboldal közvetetten vagy közvetlenül érdeklődőket és eladásokat fog szerezni.

  • Mennyit ér a cégednek egy érdeklődő? Mennyit ér egy vásárló?
  • A rossz weboldallal (rossz tartalom, rossz megjelenés) hány érdeklődőt veszítenél?
  • A jó weboldallal hány érdeklődőt nyernél?
  • Hogy illeszkedik az értékesítési ciklusodba a weboldal? Mikor nézi meg egy érdeklődő? Milyen információkat keres? Mi győzi meg?

És gondolj arra, hogy milyen első benyomással tudod megnyerni az érdeklődőket, és mi az, amit a cégedről és a szolgáltatásodról üzenni szeretnél.

Így rögtön perspektívába helyezed a projektet. Önmagában a (például) 300.000 forintos kiadás sok. De ha ugyanezt a 300.000 forintot arra költöd, hogy 20%-kal több megkeresésed legyen minden hónapban, akkor valószínűleg a legjobb befektetések egyike.

Gondold végig azt is, hogy megengedheted-e magadnak a „nem annyira profi” online megjelenést.
Ez a felvetés nem akar bántó lenni: vannak olyan cégek, akik tényleg megengedhetik maguknak, mert kvázi konkurenciamentes piacon mozognak, illetve az üzleteiket nem online szerzik.

Viszont a kiélezett piaci versenyben a rossz weboldal nagyon komoly hátrány – a kiesett eladások végeredményben drágábbá teszik az olcsó és „okosba’ megoldott” weboldalt.

Mi a célod?

Azt tapasztaltuk, hogy a rossz weboldalaknak nincs igazán céljuk, „csak úgy” vannak.
Ha árajánlatot kérsz weboldalra, előtte gondold át, hogy mit szeretnél elérni a weboldallal. Az aloldalak számáról, kiegészítő funkciókról és egyebekről ráérünk akkor beszélni, ha a „nagy kép” már világos.

A leggyakoribb célok az alábbiak:

  • több látogató, erősebb online jelenlét
  • keresőpozíció
  • lead generálás
  • értékesítés, e-business
  • eladás előkészítés (sok-sok információ, letölthető brosúrák és esettanulmányok, cégbemutatás stb.)
  • arculaterősítés, brand építés
  • hírlevél adatbázis építés

De ha más vagy több célod van, örömmel megvalósítjuk azokat is.

Mekkora a büdzséd?

Szolgáltatók és ügyfeleik kölcsönösen meg szokták őrjíteni egymást az árral.

Ügyfélként tudni szeretnéd, hogy mennyibe kerül „egy weboldal”. De „egy weboldal” lehet egy néhány oldalas microsite és egy óriási portálrendszer, ezért az „egy weboldalra” kénytelenek vagyunk azt mondani, hogy attól függ.

Mert mennyibe kerül egy autó? Egy használt és régi modellt megvehetsz 200.000 körül, míg egy Formula 1-es autót eurotízmilliókért vehetsz meg (ha egyáltalán eladják).

De ha végiggondoltad, hogy mit szeretnél a weboldallal elérni és mennyit ér meg neked, akkor már van egy körülbelüli összeg a fejedben, amennyit megér neked. Ez kiindulási alapnak már jó, mert ha letisztul a projekt (hány aloldal, milyen funkciók stb.), akkor már meg tudjuk mondani, hogy a büdzsédbe mi fér bele.

Milyen funkciókat szeretnél?

Azért vagyunk szakemberek, hogy az igényeidből is kitaláljuk, hogy milyen funkciókra gondolsz. Ez a mi dolgunk. Ha tudod, hogy milyen plugin és milyen kód kell, az nagyszerű, de ha csak az igényeidet fogalmazod meg, akkor a mi dolgunk, hogy azt funkciókra fordítsuk.

Tehát bőven elég, ha „tudja ezt” és „tudja azt” stílusban körülírod, hogy a weboldalad mire legyen képes.

Tudsz mutatni egy-két példát?

A weboldal készítésének első és sokszor legnehezebb fázisa a grafikai tervezés. Az előzetes egyeztetések alapján megpróbáljuk kitalálni milyen szín- és forma-világú weboldalra gondoltál és ennek megfelelő terveket prezentálunk neked.

Nagyban segíti a munkánkat, ha tudsz nekünk mutatni 2-3 olyan weboldalt, amelyek megjelenésükben, funkcionalitásukban tetszenek neked. Ezzel lerövidül a tervezési folyamat, ráadásul biztos lehetsz benne, hogy már az első körben is neked tetsző tervek fognak készülni.

Tartalmat is szeretnél?

A legrosszabb meglepetés az, amikor egy ügyfél weboldalkészítést rendel, de arra számít, hogy a szövegezést és képeket is megcsináljuk. Aztán csalódni kénytelen, hogy a tökéletesen működő weboldalán csak „lorem ipsum” van és néhány stock photo.

Szívesen megcsináljuk a tartalmat is. Árajánlatkéréskor szólj, hogy van-e kész tartalmad, feltöltsük-e, vagy készítsük el a tartalmat is. Profi szövegíró szakembereink segítenek abban, hogy weboldalad tartalma a bemutatkozástól a hírekig hibátlan és a lehető legmagasabb színvonalú legyen.

Ki fogja frissíteni?

Megállapodás függő, hogy ezt már te végzed el, vagy ezt is ránk bízod.

Ha ránk bíznád, akkor jelezd külön, hogy havonta milyen új tartalmakat szeretnél az oldaladon viszontlátni.

Még tegnapra kellett volna?

Egy profi weboldal elkészítése időbe telik. Ez valószínűleg egyértelmű, épp ezért a „még tegnapra” sürgősséget általában nem tudjuk vállalni.

Árajánlatkéréskor legyen egy elképzelésed, hogy körülbelül mikorra szeretnél egy éles weboldalt, és ha letisztult a projekt, akkor már meg tudjuk mondani, hogy addigra kész lesz-e (vagy esetleg még korábban).

Mik a hosszú távú terveid?

Gondold végig, hogy szeretnéd-e idővel portálrendszerré fejleszteni… esetleg később webáruház is kerül az oldalra… social mediát integrálnál… vagy épp céges blogot írnál.

Mondd el nekünk, ha mondjuk fél év múlva szeretnéd bármivel bővíteni a weboldalad – még akkor is, ha azt a bővítést már másra bíznád.

Ha tudjuk, hogy mik a terveid, akkor úgy fejlesztjük a weboldalt is, és így elkerülheted azt, hogy az új funkciók miatt az egész weboldalt újra kelljen csinálni (mert az eredeti felépítés nem támogatta azt, amit később szeretnél).

Mit nem szeretnél?

Sokszor könnyebb azt megfogalmazni, hogy milyen ne legyen.

Akár dizájnban, akár felépítésben, akár funkciókban láttál valami egészen borzalmasat, amit semmiképp nem szeretnél a saját oldaladon viszontlátni, azt mondd meg nekünk.

Szólj, ha egy betűtípusra rá sem bírsz nézni.

Szólj, ha egy színvilág égeti a szemedet.

Szólj, ha egy funkciót különösen utálsz.

És aszerint fogunk dolgozni.

Összefoglalva

Árajánlatot kérni tényleg egyszerű: a fenti információkat meg fogjuk kérdezni tőled, nem kell aggódnod. Viszont ha a fentiek megválaszolásával keresel meg minket, akkor gyorsabban elkezdhetünk dolgozni a weboldaladon.

Ha szeretnéd ránk bízni a weboldalad elkészítését, akkor kattints ide és bátran írj nekünk, megkeresésedre 6 órán belül válaszolni fogunk.

Forrás: Hogyan kérj weboldal készítésre árajánlatot?