20 tipp a bevételt termelő weboldalhoz
Lassan 2016-ot írunk és még mindig nagyon sok olyan vállalkozást látok, amelynek egyáltalán nincs weboldala vagy van, de szemmel láthatóan nem igazán érti mit lehetne kezdeni vele.
Nekik próbáltunk meg összeállítani egy 20 pontból álló listát, amely garantáltan biztos út a bevételt termelő weboldalhoz.
1. Értékesítsd a terméked. Ha céged termékek kereskedelmével foglalkozik, akkor egy weboldal vagy webshop nagyszerű lehetőség a weben történő értékesítésre. Évről-évre egyre többen vásárolnak az Interneten keresztül. Többségük azért, mert gyors, kényelmes és ideális a választék valamint az árak áttekintéséhez. Egy webshopot elkészíteni manapság már alacsony költségből is lehetséges, így rövid időn belül garantáltan behozza az árát és nyereséget fog termelni.
2. Bárhonnan, bármikor elérhető online termék katalógus. Gondold el mennyi időt és pénzt tudsz megspórolni azzal, hogy ahelyett, hogy brosúrákat küldenél ügyfeleidnek termékeidről, szolgáltatásaidról, mindezt a weben teszed meg online termékkatalógus formájában. Egy online termék katalógus bárhonnan, bármikor elérhető, segítségével a vállalkozás komoly nyomda költségeket takaríthat meg.
3. Jelenítsd meg referencia képeidet és videóidat online. A legbeszédesebb, legmegnyerőbb referencia listák azok, amelyekhez képek, videók tartoznak. Mindegy, hogy szobafestéssel, ékszer készítéssel vagy autó javítással foglalkozol, egy jól sikerült képgaléria azonnal meggyőzi a látogatót, hogy cégedet kell választania.
4. Hitelesség építés. Te melyik céget tartanád megbízhatóbbnak? Amelyiknek van weboldala legalább egy bemutatkozással vagy elérhetőséggel vagy amelyiknek nincs? A weboldal lassan olyan kötelező elemmé válik egy cég esetén, mint egy névjegykártya. Ha nincs sok időd, energiád a megtervezésére, akkor törekedj arra, hogy legalább egy rövid bemutatkozás, kapcsolatfelvétel, elérhetőség és egy szolgáltatás leírás legyen rajta.
5. Légy elérhető az Interneten! A weben több száz olyan tematikus gyűjtő oldal van, amelyek egy adott témakörben, iparágban a legfontosabb cégeket jelenítik meg. Ezek a gyűjtő oldalak általában csak egy nagyon rövid leírás tartalmaznak a cégről és egy webcímet. Ha nincs weboldalad, nem tudsz felkerülni ezekbe a gyűjtőoldalakra, tehát napról-napra potenciális érdeklődőket veszítesz.
6. Ápold a kapcsolatot ügyfeleiddel. A weboldalak remek lehetőséget biztosítanak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Nemcsak egy kapcsolat űrlapra gondolok, bár az is fontos, de egy fórum, egy vendégkönyv egyszerű, de hatásos eszköz arra, hogy ügyfeleidtől visszajelzéseket kapjál és ez alapján javítani tudd szolgáltatásaid színvonalát.
7. Ügyfélkapcsolat menedzsment. Sok vállalkozás arra használja a weboldalát, hogy az ügyfelektől bejövő visszajelzéseket, panaszokat, bejelentéseket lekezelje. Egy egyszerű jelszóval védett felület is már remek lehetőség arra, hogy az ügyfelet beazonosítsuk és fogadjuk észrevételeit, panaszait, kéréseit. Nagyon pozitív az ügyfél részéről, ha tudja, hogy van egy felület, ahol könnyen felveheti a céggel a kapcsolatot bármilyen problémája is legyen. Milyen egyszerű és mégis milyen sok weboldalról hiányzik!
8. Építs címlistát! A weboldalon a hírlevél feliratkozás lehetőséget biztosít a látogatónak arra, hogy folyamatos értesítést kapjanak a céggel kapcsolatos hírekről, újdonságokról. Amennyiben a hírlevél küldést mint online marketing eszközt használni szeretnéd, ne felejtsd el a hírlevél feliratkozás/leiratkozás lehetőséget a weboldalon.
9. Publikálj szakmai cikkeket. A szakmai publikációk, hasznos cikkek remek lehetőséget adnak arra, hogy bemutasd mennyire járatos vagy a szakmádban és bizalmat építs ki ügyfeleid felé. Te melyik céget választanád? Azt amelyiknek nincs weboldala vagy azt, amelyiknek van és rajta tucatnyi cikket, okosságot olvashatsz egy témával kapcsolatban?
10. Kérjen tőlünk árajánlatot online! – ismerős mondat? Felgyorsult világunkban sok esetben nincs az érdeklődőnek ideje telefonon vagy írásban ajánlatot kérni a cégektől. Egy weboldalon elhelyezett ajánlatkérő űrlap nemcsak a látogatónak hasznos, de neked is, mivel egységes formátumban kapod az ajánlat összeállításához szükséges adatokat.
11. Tölts fel “hogyan csináljam” videókat termékeidről, szolgáltatásaidól – mennyire hasznos szokott lenni, ha egy új termékkel kapcsolatban ahelyett, hogy a kézikönyvből kellene tájékozódnom, meg tudok nézni egy rövid videót, amely pillanatok alatt megmutatja a legfontosabb tudnivalókat. Használd ki ezt a lehetőséget, mert ügyfeleid nagyon hálásak lesznek érte! Készíts egy gyors videót akár egy mobillal, töltsd fel a Youtube-ra egy perc alatt, linkeld be a weboldaladra és kész!
12. Szerepelj a helyi céglistákban – a legtöbb országban vannak olyan helyi céglisták, amelyek egy adott kerületben vagy a látogató tartózkodásának környékén megjelenítik az elérhető szolgáltatásokat és cégeket. Ezekbe a céglistákba csak akkor lehet bekerülni, ha a cégnek saját weboldala van. Az online marketing szolgáltatások egyik része ezen helyi listákba való regisztráció.
13. Tudd meg kik látogatják a weboldalad és honnan jöttek – ha van weboldalad, akkor ahhoz ingyenesen beállíthatsz látogatottsági statisztikát (pl. Google Analytics), amely részletes információkkal szolgál arról, hogy mikor, kik, honnan érkeztek a weboldaladra. Ezeknek az információknak az elemzése segíti az értékesítést és az új ügyfelek elérését.
14. Ajánlj kapcsolódó szolgáltatásokat, viszonteladókat, partnereket – ha cégednek van weboldala, akkor ez lehetőséget biztosít partnereid, viszonteladóid ajánlására és vice versa. Ez a kölcsönös ajánlás erősíti a kapcsolatot a partner cégekkel és új ügyfelek elérésére ad lehetőséget.
15. Jutalékos értékesítés. A saját céges weboldal, amely egy adott területen megfelelő és hasznos információkkal van feltöltve napról-napra sok látogatót vonz. Ezt a látogatottságot lehet felhasználni arra, hogy partner cégek kapcsolódó termékeit, szolgáltatásait értékesítsük rajta keresztül sok esetben jutalékért cserébe. Ezzel a módszerrel hamar megtérülhet a weboldalba fektetett energia.
16. Értékesítsd termékeidet más weboldalon. A cég saját weboldalán szereplő termékeket, szolgáltatásokat más külső oldalakon is értékesíteni lehet. Ez általában úgy történik, hogy a külső oldalon jelenik meg a termék, de annak megvásárlására kattintva a saját céges oldal jön be és kezeli le a értékesítéssel kapcsolatos folyamatot. Ezzel az egy helyre feltöltött termék vagy szolgáltatás több külső oldalról tud megrendeléseket fogadni.
17. Ösztönözd ügyfeleidet, hogy értékeljék, ajánlják termékeidet. Egy weboldal manapság nagyon sokfajta lehetőséget biztosít arra, hogy az ott szereplő termékeket, szolgáltatásokat a látogatók értékeljék, elmondják véleményüket róla és az különböző fórumokra továbbítsák. Egy ilyen pozitív értékelés az elképzelhető legjobb ajánló levél és biztos út az újabb megrendelések felé.
18. Helyezz el vásárlói véleményeket weboldaladon. „Rólunk mondták”. Ismerős ez a cím? A pozitív kép kialakításában nagy szerepe van ezeknek a rólunk mondták idézeteknek, amelyet nagyon sok weboldal használ sikeresen. Fontos, hogy az így megjelenő üzenet hiteles legyen és ha lehet ismert személytől vagy cégtől származzon.
19. Érj el teljesen új piacokat! Egy új termék vagy szolgáltatás gyors piaci bevezetésére nincs jobb eszköz egy weboldalnál. Az online marketing adta tucatnyi szolgáltatás biztosítja, hogy a weboldalra elhelyezett termék rövid idő alatt eljusson a potenciális érdeklődőkhöz.
20. Növeld céged értékét az online megjelenés által. Ha az előző pontok többségét alkalmazod weboldaladon, akkor biztos lehetsz benne, hogy ez a terület hosszú távon jövedelmező lesz céged számára és segíti a piaci pozíciód megerősítését, értékesítésed javítását.
Ne habozz tovább, kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot! Kérj egy ingyenes személyes konzultációt, ahol közösen áttekintjük milyen iparágban dolgozol és ott milyen online eszközökkel tudjuk segíteni céged sikerességét.