Hogyan írj jól SEO-zott cikket?
Mai cikkünk szerzője Papp Gábor, SEO szakértő (https://pappgab.com/papp-
Napjaink talán leghatékonyabb online marketing eszköze a SEO.
Hatalmas előnyökkel járhat, de nagyon kevesen tudják jól alkalmazni. Ma már nem működik az, ami 10 éve tökéletesen működött – sokkal több kell.
Na de hogyan írj olyan tartalmat, amire akár több ezren kattintanak rá havonta, teljesen ingyen?
Hogyan írj jól SEO-zott cikket?
Lehet a tartalmad nagyon szórakoztató, információgazdag, egyedi…de ha nincs, aki elolvassa, az egész fabatkát sem ér.
Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás, vagyis másnéven SEO.
Nem elég, hogy a világ legnagyobb keresőjében 1. helyre tudsz jutni (amivel embermilliók szeme elé tudsz odakerülni), de emellett még jobbá is teszed a tartalmadat az optimalizálásnak köszönhetően.
Lássuk az alapelveket, amelyeknek minden weboldalon jelen kell lenniük!
Minden eszközön tökéletes felhasználói élmény
Ma már a Google a “mobile first” elvét követi, vagyis:
Minden oldalt “mobilként” elemzi és vizsgálja, mintha mindenki mobilon nézné.
Ezért nagyon fontos, hogy az oldalad reszponzív legyen. Ez 2019-ben már alap. Enélkül esélyed sincs a jó Google helyezésekre.
Láthatod, hogy például egy egyszerű ötöslottóval foglalkozó oldal is reszponzív weboldalt használ, ahol ugyanolyan jól olvasható a szöveg számítógépen (balra), mint telefonon (jobbra).
Részletes, mindent lefedő kulcsszókutatás
A kulcsszavaid azok a kifejezések, amelyekre a cikked megjelenik a Google találatok között, ha a felhasználó rákeres.
Rengeteg remek kulcsszókutatást segítő szoftver van már a piacon, de honnan máshonnan tudnád a legjobb kulcsszavakat felkutatni, ha nem egyenesen a medve barlangjából?
Igen, magától a Google-től is rengeteg kulcsszót tudunk kapni, például a “Kapcsolódó kifejezések”-nél, a keresési oldal alján.
Ide úgy tudsz eljutni, hogyha egy adott témában (mondjuk sok kávét iszol vagy érdekel a kávézás és a kávékultúra, akkor egy adott kulcsszóra (jelen esetben a kávéra), akkor a találatok aljára görgetve ezeket találod:
Játék a tartalomformátumokkal
Minden ember más és más, ezért más-más tartalomformátumot részesítenek előnyben.
Van, aki szeret videót nézni. Van, aki edzés közben podcastet hallgat. Van, aki főleg slidesharet és infografikákat szeret böngészni, de vannak a hagyományos, cikket preferáló tartalomfogyasztók is.
A Google túlnyomórészt cikkeket mutat a keresési találatok között.
Ez azt jelenti, hogy elveszítjük a más tartalomformátumot preferáló felhasználókat? Nem.
Egész egyszerűen csak be kell ágyaznunk a cikkbe a videót, a képeket, a hanganyagokat, vagy az infografikát. Ezt a Google algoritmusa is szereti, mert többet töltenek az emberek az adott cikkben, ezért előrébb kerülnek a találati listában.
Sokan azt csinálják, hogy nem csak kiegészítik a cikket más formátummal, de teljes egészében elérhetővé teszik magát a cikket is. Például letölthető pdf-ként, vagy videóként.
Tehát ugyanaz a tartalom, más formátumban.
A linkek megfelelő használata
A linkek olyan szövegek, amik általában kékkel szemléltetik, hogy rájuk kattintva egy másik tartalomhoz juthatsz.
Ha például egészségügyi témában akarsz linket építeni, akkor ott az adott oldal nevére, az orvosra vagy a szakterületre is linkelhetsz. Vagyis ez lehet az orvosi-weboldal.com (orvosi oldal), Dr. Kiss Jenő Huba (fogorvos) vagy épp a fogászati oldal (maga az orvosi terület).
Kétfajta linkelésről beszélhetünk, és neked mindkettőre szükséged van:
- Belső linkek
- Külső linkek
A belső linkek azok, amelyek egy adott domainen belül történnek, egyik aloldalról a másikra.
A külső linkek ezzel szemben nem saját, hanem más oldalra (vagy oldalról) hivatkoznak.
Érdemes minden cikkbe legalább 2-3 belső és ugyanennyi külső linket is betenni, de ügyelj arra, hogy csak releváns és hiteles oldalakat linkelj.
Összefoglalás
Amennyiben a fentieket betartod, a tartalmad már sokkal jobb lesz SEO szempontból, mint a piac 99%-ának.
Bár több munka lesz, sokkal nagyobb megtérülést is hoznak a cikkek, hiszen nem csak publikálod és aztán imádkozol, hanem keresőoptimalizálás fókusszal rakod össze.
Amennyiben valamelyik tipp megtetszett, érdemes utána olvasnod, mert ennél jóval több és mélyebb tudást lehet szerezni.