Közösségi média ereje
A KKV-k számára is egyre fontosabb feladat a saját közösségük élővé tétele, amihez egy jól kezelt Facebook oldal sokat tud hozzátenni, ennek hiánya pedig elvenni.
A közösségi tartalom kezelés nem csak Facebook oldal kezelését jelentheti, hanem a céloktól és tartalmaktól függően számos más csatorna (pl: Twitter, Linkedin, Youtube, Foursquare, Pinterest) is rendelkezésre áll releváns tartalmak megosztására.
A legkézenfekvőbb, és leggyakrabban használt eszköz ezzel együtt a Facebook Page létrehozása, és folyamatos kezelése.
A Facebook vállalati oldal célja nem feltétlenül a közvetlen vásárlás vagy ajánlat generálás. Sokan ebben a tévhitben indítanak Facebook oldalt, aztán jön a csalódás, hogy néhány héttel később egyetlen eladást vagy ajánlatkérést sem generált az oldal. Egy vállalati Facebook oldal ennél sokkal összetettebb szerepet tölt be (vagyis kellene betöltenie).
Az üzleti Facebook egyik legfontosabb feladata, hogy láthatóak legyünk. Rendszeres frissítésekkel (és nem csak akkor, amikor ráérünk, vagy kedvünk van) csöpögtetni kell valami olyan érdekességet, oktató jellegű, meghökkentő vagy humoros tartalmat, ami valahogyan kapcsolódik a tevékenységünkhöz. Így folyamatosan szem előtt leszünk, ébren tartjuk az érdeklődést, nyomulás nélkül villantunk magunkból egy picit. Ez egy hihetetlen erős eszköz arra, hogy vállalatunkat pozícionálhassuk, imázsunkat építhessük.
Ha a megosztott tartalmak érdekesek, a nyereményjátékok vonzóak, a kommunikáció közvetlen és szimpatikus, akkor egyre több rajongója lesz az oldalnak, egyre több emberhez juthat el a cég üzenete, márkája.
A Facebook jelentős tényezővé vált a Google keresőoptimalizálásban
A Google rangsorolási elve arra épül, hogy olyan tartalmakat ajánljon egy-egy keresésre, ami értékes az adott keresőkifejezésre vonatkozóan, ezért segítségül hívja a social media marketing vagyis a közösségi média erejét is. A Facebook úgy segíthet a Google keresőmotornak, hogy könnyen elárulhatja, melyik weboldalról hányan beszélnek egy-egy témával kapcsolatban.
Lefordítva magyarra, egy-egy weboldalt hány Facebook bejegyzés hivatkozik meg, és ezek a bejegyzések hány megosztást és hány lájkot kaptak? Ha a közösségi médiában népszerű egy weboldal, amiről sokan beszélnek, amit sokan kedvelnek, az annak is értékes tartalmat szolgáltathat, aki a Google-ban keres egy-egy szolgáltatásra vagy termékre. Teljesen logikus gondolkodásmód, és egyre kevésbé manipulálható, így nem véletlen vette be a Google a rangsorolási elvek közé a közösségi médiát is.
Fontos, hogy a Facebook ereje attól függ igazán, hogy az Ön vállalkozása milyen módon aknázza ki a Facebook-ban rejlő lehetőségeket. Rendszeres tartalommegosztással tisztelje meg követőit, és havonta áldozzon fizetett kiemelésekre. Mik ezek a fizetett kiemelések? Egy-egy megosztott tartalom meghatározott összegért eljuttatható egy-egy célcsoport üzenőfalára, akkor is, ha azok nem lájkolták még az oldalt.
Íme néhány tipp, amiket ha megfogad, nem nagyon foghat mellé:
- rendezzen rendszeresen nyereményjátékokat (erre vonatkozóan újabban szigorítások történtek),
- amennyiben teheti, havonta végezzen fizetett „kiemeléseket”,
- ne nyomuljon, a publikált tartalmak csupán 10%-a legyen ajánlat, termékpromóció,
- ne össze-vissza, hanem egyenletesen frissítse a Facebook oldalát
Tisztában vagyunk vele, hogy nem minden vállalkozásnak van lehetősége, kapacitása kezelni a saját Facebook oldalát. Az viszont ma már szinte elengedhetetlen, hogy jelen legyenek a legfontosabb közösség platformon is, és a jelenlét aktív státuszú is legyen. Cégünk a hivatalos céges Facebook oldalak kezelésének hiánypótlására is felkészült. Vállaljuk céges Facebook oldalak létrehozását, azok tartalmi töltését, rendszeres postok írását, like-ok gyűjtését. Kérje ingyenes ajánlatunkat!