Így készítsd el a tökéletes kvízt bármely közösségi média felületre!
A múltkoriban már áttekintettük, hogy milyen az ideális bemutatkozó oldal, mikre kell figyelni webshop termékfotók kapcsán, nézzük meg most hogy saját weblapunk vagy termékünk népszerűsítése során használt Facebook-os kvíznél mikre érdemes figyelni.
A különböző kvízek nagyon népszerű tartalomnak számítanak az online felületeken. Csak az Interact nevű, webes kvízkészítő alkalmazással az elmúlt néhány hónapban több, mint 3000 kvízt készítettek a felhasználók. A játékok minőségét jellemzi valamelyest, hogy az első néhány legjobban teljesítő kvíz (10%) a teljes forgalom 90%-át viszik. Közreadjuk a tökéletes kvízkészítés receptjét!
Jó kvízt készíteni nem is olyan könnyű feladat, mint ahogy elsőre tűnik. Íme néhány fontos attribútum a sikerhez:
- Figyelemfelkeltő cím, kérdés használata
- A figyelmet megragadó nyitókép
- Akár beszédtémául is szolgáló, érdekes kérdések
- Kvízeredmény: csak a legjobbakat hangsúlyozza
- A kvízeredmény megosztásra alkalmas legyen, figyelemfelkeltő, másokat is játékra sarkalló
Bemutatjuk, hogyan tehetünk eleget ezeknek a kívánalmaknak.
1. A cím, amely egyből szembetűnik a közösségi médiában
Nap mint nap növekszik a Facebookot elárasztó tartalom mennyisége; ember legyen a talpán, aki kisujjból ki tud rázni egy olyan címet, mely valóban megragadja a figyelmet. Az alábbi három tanács segíthet a sikeres cím megalkotásában:
Használj a címben celebeket: akár tetszik, akár nem, egy olyan világban élünk, ahol az emberek többségének szinte bármi eladható hírességek képmásával, vagy akárcsak nevük említésével. A kvízek esetében sincs ez másképp: a Social Media Explorer alábbi grafikáján jól látszik, mennyivel sikeresebbek azok a játékok, ahol celebek neve szerepel a címben. Ilyen, sikeresnek mondható játékok pl. a „Melyik sztárra hasonlítasz leginkább?”, „Melyik híresség frizurájája illik leginkább hozzád?” típusú felvetéssel induló kvízek. A továbbiakban is láthatjuk, hogy nem érdemes bonyolult címeket használni.
„Melyik korban kellett volna születned?” típusú címek: A „Melyik városban kellene élned?” c. Buzzfeed kvíz 40 millió embert (!) érdekelt. Az ilyen címeket a végtelenségig variálhatod, ráadásul nagyon jól ráhúzhatóak bármely iparágra, tevékenységi területre – hasonlóan jó eredményekre lehet számítani alkalmazásuk során.
„Valóban tudod, hogyan kell úszni?” típusú címek: a „valóban” szó egy egészen egyszerű, hétköznapi tevékenységet emel a kvázi kihívások kategóriájába. A Vöröskereszt e címet viselő Facebook kampánya hatalmas látogatottságot generálva hívta fel a figyelmet a vízparti, úszással kapcsolatos biztonságióvintézkedések fontosságára.
2. A megfelelő nyitókép kiválasztása
Míg a blogposztok a megfelelő címmel operálnak a tekintet és az érdeklődés megragadása céljából, a kvíz a nyitókép segítségével keltheti fel leginkább az érdeklődést. Annál is inkább, hiszen a közösségi oldalakon nagy hangsúlyt kapnak a vizuális tartalmak, és a megfelelő képpel kísért tartalmak redszeresen jobban teljesítenek minden közösségi felületen.
Általános tapasztalat, hogy azok a fotók, melyeken emberek, és főleg emberi arcok szerepelnek, jobban vonzzák a tekintetet. A fotó másik kritériuma, hogy mindenképpen releváns legyen, azaz valamilyen szinten legyen kapcsolatban a kvízzel – rajongóid ugyanis megjegyzik, ha egyszer félrevezették őket, és feleslegesen kattintottak.
3. A kérdések egyben legyenek témafelvetések is – téma és stílus
A legnagyobb kihívás, hogy olyan kérdéssort állítson össze az ember, melyek önmagukban képesek lennének egy párbeszédet elindítani, azaz érdeklődésre számottartó, beszédtémának alkalmas dologgal foglalkoznak. 10.000 kvízkérdést megvizsgálva az elemzők arra jutottak, hogy azok a kvízek, melyek közérthető, társalgási stílusban, szinte baráti hangon megfogalmazott kérdésekkel dolgoztak, lényegesen nagyobb elérést hoztak. A legjobb kvízeknek megvan a saját hangjuk, a saját „személyiségük” is: az elemzés által sikeresnek kihozott játékok mindegyikére jellemző a személyes, humoros, egyéni hang.
4. A teszteredmények alkalmasak legyenek a megosztásra
A közösségi média felületeken a felhasználók egyértelműen olyan dolgokat osztanak meg, melyek kedvező színben tüntetik fel őket. Ezt az elvet kell figyelembe venni a kvízeredmények megírása során is: ha valakit átlagosnak, sőt, átlagon alulinak titulál a teszteredmény, biztos lehetsz benne, hogy nem fogja azt megosztani. Ellenben, ha kimagasló az eredmény, vagy legalábbis pozitív kicsengésű és a játékos személyére vonatkozó „hízelgő” kulcsszavakat tartalmaz, akkor számíthatsz arra, hogy megosztást fog generálni.
Az elemzők azonban felhívják arra is a figyelmet, hogy az eredmények közlése során a játék készítője nem hazudhat: a megfogalmazásnál az őszinteséget pozitív kicsengésű, motiváló szavakba kell csomagolni, hogy az valóban útmutató és értékes tartalommal bírjon a kvíz kitöltője számára.
5. Készülj fel a megosztásra is!
Ha jól sikerült a kvíz, számíthatsz a megosztásokra, ezért fel kell készülni arra is, hogy a teszteredmények milyen szöveggel kerülnek a hírfolyamba pl. „A „Melyik édesség vagy?” kvízen kiderült: konyakos meggy vagyok. Te milyen édesség vagy?”. Ha jól fogalmazod meg a megosztott tartalmat, az újabb és újabb részvételt generál, és hozzájárul kvízed sikerességéhez!
Forrás: SocialDaily Magyarország