Miért fontos a keresőoptimalizálás?

web-traffic

Látogatottság növelés

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy készíttetnek egy bemutatkozó weboldalt vállalkozásuknak, amely feladat pusztán a honlap elkészítéséből áll. Ez miért is hiba? Gondoljunk csak bele: nyitunk egy sarki kis zöldségest egy eldugott helyen, ahol kiváló minőségű zöldséget/gyümölcsöt árulunk, időnként még akciósan is, de valahogy senki nem akar betérni a boltba vásárolni.

Ennek elsősorban az az oka, hogy a potenciális vásárlók nem ismerik a boltot, nem tudnak róla (maximum néhányan véletlenül felfedezik). Nem tudják, hogy a közelben megnyílt egy zöldséges. Mi ebből a tanulság? Roppant egyszerű: hirdetni/reklámozni kell magunkat. A zöldséges esetében a klasszikus megoldásokkal lehet élni: hirdetőtábla, szórólapok, hirdetés a helyi képújságban, illetve napilapban.

Pontosan így működik a dolog a weboldalak esetében is. A honlap puszta elkészültével nem dőlhetünk hátra, hiszen maga a tény, hogy a weboldal elérhető és működik az adott webcímen, még kevés ahhoz, hogy a keresőkben is megjelenjen adott kulcsszóra vagy kulcsszavakra. Ha pedig nem jelenik meg, a látogatók nem találják meg az oldalunkat, és nem fogja azt nézni rajtunk kívül senki.

Keresőoptimalizálás

Ahhoz, hogy elérjük, hogy az újonnan elkészült weboldalunk megjelenjen a keresőkben (ezáltal potenciális látogatók kattinthassanak rá), foglalkoznunk kell egy másik témával is, ez pedig nem más, mint a keresőoptimalizálás, angol nyelven search engine optimalization (SEO). Nem árt tisztázni azt a dolgot sem, hogy sok esetben a megrendelő úgy értelmezi a weboldal elkészítését mint feladatot, hogy a kivitelezésbe beleérti magát a keresőoptimalizálást is. Tehát úgy gondolja, hogy a honlap elkészültével, annak aktiválásával az rögtön releváns találatként megjelenik az általa favorizált különböző kulcsszavakra. Érdemes észrevenni, hogy ez egy külön feladat.

Ezért is fontos, hogy ha a weboldalt szeretnénk készíttetni, és a vállalkozó ajánlatában ez a rész nem egyértelmű, vagy összemosódik, mindig kérdezzünk rá a félreértések elkerülése miatt.

Fizetett hirdetések

Létezik egy másik módja is annak, hogy bekerüljünk a keresési találatok közé előkelő pozícióban a weboldal macerálása és különösebb átalakítása nélkül is az úgynevezett fizetett hirdetésék révén (Pl. Google Adwords). Előnye, hogy viszonylag gyorsan és egyszerűen elindíthatóak a fizetett hirdetési kampányok, hátránya, hogy fizetnünk kell érte. Bizonyos „erős” kulcsszavak esetén nem is keveset. (Igény szerint cégünk is vállal Google Adwords kampány beállítást és teljeskörű menedzselést.)

Cél a látogatottságnövelés

Akár természetes módon, egy hosszabb folyamat (keresőoptimalizálás) – , akár a fizetett hirdetések által, a cél minden esetben a látogatottságnövelés. Tehát az, hogy a keresők segítségével weboldalunkra tudjuk irányítani a látogatókat. Ezzel elérkeztünk egy újabb lépcsőhöz. Ugyanis nem elég, ha betereltük a látogatókat a weboldalunkra, fontos, hogy meg is tudjuk tartani, számukra értékes információkat / szolgáltatásokat tudjunk biztosítani, valamint elérjük azt, hogy adott esetben feliratkozzon a hírlevelünkre, vagy megrendeljen egy terméket/szolgáltatást, vagy ajánlatot kérjen.

Mérés

Honnan tudjuk, hogy mennyien látogatják a weboldalunkat? A megoldás egyszerű: mérni kell. Erre léteznek ingyenes analitikai eszközök, melyek sokkal több és összetettebb információval szolgálnak, mint pusztán maga a tényleges látogatószám. Fontos, hogy tudjuk, hiszen mi alapján szeretnénk növelni, ha azt sem tudjuk, hogy jelenleg mennyien látogatják oldalunkat. Ez lesz az origó, ehhez képest lehet mérni a későbbi eredményeket.

Segítünk

Amennyiben még nincs weboldala, de szeretne és a cikk felkeltette az érdeklődését a téma iránt, keressen minket bizalommal. Biztosítjuk, hogy a tervezés és a kivitelezés során is figyelembe vesszük a keresőoptimalizálási szempontokat, segítünk a konkurencia felmérésében, kiválasztani a megfelelő kulcsszavakat, majd felépíteni egy jól működő struktúrát, beleértve az oldal működését, mely segítségével a leendő honlapja aktív része lesz az internet vérkeringésének.

Azok se keseredjenek el, akiknek ugyan van már weboldaluk, de fogalmuk sincs, hogy mekkora a jelenlegi látogatószámuk, vagy tudják éppenséggel, de nincs ötletük, hogy hogyan lehetne ezt a számot növelni, mert számukra is van megoldás. Igény esetén cégünk felméri az aktuálisan működő weboldalát, ajánlást tesz a szükséges módosításokra, hiányosságok pótlására, és elvégzi azokat, mely végeredményeként mérhetően több látogatóra tehet szert.

A cikkben leírt ismeretek és módszerek nem teljeskörűek, amennyiben kérdése van, keressen mindet elérhetőségeink bármelyikén, vagy kérjen árajánlatot.