Hogyan készíts hatékony tartalom stratégiát

Annak ellenére, hogy számos területet érintettünk már a keresőoptimalizálás és a webmarketing témájában, a tartalommal mint stratégiai elemmel nem foglalkoztunk eleget. Mai cikkünkben ezt a területet járjuk körbe.

A Google legújabb kereső algoritmusának megjelenése a legtöbb vállalkozást arra kényszerítette, hogy felülvizsgálják korábbi tartalom stratégiájukat és módosítsanak linképítési szokásaikon. Azok a weboldalak, amelyek más oldalakról vettek át cikkeket, nem használták a közösségi médiát illetve automatizált linképítést alkalmaztak, visszacsúsztak a Google találati listáján.

A Google új algoritmusa számos korábban legálisnak számító online marketing módszert minősített illegálisnak. Azok a weboldalak, amelyek nem változtatnak stratégiájukon, a Google-tól komoly büntetéseket kapnak, vissza lesznek sorolva a találati listákon, amelynek következtében látogatottságuk és így bevételeik visszaesnek.

Content is king, vagyis a tartalom mindenek felett. Ez a Google szólás az utóbbi hónapokban még nagyobb hangsúlyt kapott. Azok az oldalak, amelyek gyakran frissülő, releváns és értékes információkat közölnek, előrébb fognak kerülni a találati listákon, míg azok a site-ok, amelyek a tartalom manipulálásával és illegális eszközökkel próbálnak meg előnyt szerezni, hosszú távon hátra fognak csúszni. Ez a törekvés a Google részéről azért különösen fontos, mert a keresők közötti versenyben (Google vs. Bing) a látogatók azt a szolgáltatást fogják előnyben részesíteni, amelyik a beírt kifejezésre a leghasznosabb tartalmakat jeleníti meg.

Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal töltsd fel a weboldalad és a leghatékonyabb tartalom stratégiát alakítsd ki egy pár fontos kérdést még az elején tisztáznunk kell.

A minőségi tartalom két fajta célt valósít meg:

  1. Látogatókat vonz és az weboldalt folyamatosan a figyelem középpontjában tartja
  2. Segíti az oldal kereső helyezéseinek javítását

Tartalom stratégia alapok

Ahhoz, hogy hatékony tartalom stratégiát alakíts ki, fontos tisztában lenni azzal, miből építkezhetsz, mit nevezünk tartalomnak. A tartalom lehet vizuális, audiovizuális és írott. Egy weboldal esetében tehát nemcsak szöveges cikkeket értünk alatta, hanem képeket, videókat és hanganyagokat is, bár kétség kívül az írott anyag a Google szempontjából is előnyt élvez.
Tudni szeretnéd mitől lesz látogatóid számára valóban értékes és hasznos a tartalom? Olvasd végig és válaszold meg az alábbi kérdéseket.

Kinek írsz?

Ismered a célközönséged? Tudod mi érdekli őket, milyen csatornákon szerzik az információt, milyen médiát használnak, milyen időszakban aktívak? A legtöbb weboldal ott rontja el a kommunikációt, hogy nem azokat a csatornákat, nem olyan formát, hangnemet és időzítést használ, mint amire a célközönségüknek igénye lenne.

A célközönséged kérdéseire, problémáira fókuszálsz?

Ha már ismered a célközönséged, fontos tisztában lenni azzal, milyen valós problémáik vannak, pontosan mi érdekli őket, milyen kérdésekre várnak válaszokat mikor felkeresik az oldalad. Ügyelj arra, hogy a tartalom elkészítésekor ne olyan általános témákat válassz, amelyek mindenkihez szólnak, de valójában senkinek se tudnak pontos és hatékony információval szolgálni.
Például egy autókölcsönző cég cikkei ne csak az autóbérlésről, autókölcsönzésről szóljanak nagy általánosságban, hanem az ügyfelek részéről felmerülő konkrét eseteket mutassanak be. Például autóbérlés síeléshez, autóbérlés vidéki konferenciához… stb.

Hogyan tudom ügyfeleim életét könnyebbé tenni a leggyakoribb problémák megoldásával?

Mikor a tartalom stratégiádon dolgozol, próbálj meg az ügyfeleid fejével gondolkodni. Milyen kérdései lehetnek a tevékenységeddel kapcsolatban?

Egy autókölcsönző esetén a következő felmerülő kérdések lehetnek:

  • Kapok GPS-s az autóhoz?
  • Kell autópálya matricát vennem?
  • Mit kell tennem, ha ellopják az autót?

Ha ezekre a leggyakrabban felmerülő kérdésekre egy-egy cikkel, blog bejegyzéssel, közösségi média poszttal válaszolsz, akkor ez segíti céged pozitív megítélését, a te saját szakértői szereped felépítését, növelheti a látogatottságot és az ügyfelek elégedettségét.

Nem hiányzik a cselekvésre való felhívás (call to action) cikkeidből?

Bizonyosodj meg arról, hogy minden tartalom amit készítesz egy határozott további cselekvés felé irányítja a látogatót. Csak így tudod olvasóidat bevonni a kommunikációba illetve arra, hogy szükség esetén felvegyék veled a kapcsolatot.

Ilyen cselekvésre történő felhívások lehetnek például:

  • „Ha további információkat szeretnél megtudni, írj nekünk az xyz@cegneve.hu e-mail címre!”
  • „Tetszett a bejegyzés? Nyomj egy like-ot!”
  • „Segíthetünk? Vegye fel velünk a kapcsolatot alábbi elérhetőségeinken!”
  • „Te mit írnál a kép alá?”
  • „Hasznosnak találtad a cikket? Írd meg nekünk miről olvasnál szívesen!”

Összefoglalás

Ahhoz, hogy hosszú távon sikeres tartalom stratégiát alakítsál ki, a következő teendőid vannak:

  • Határozd meg a céljaidat! Mit szeretnél elérni? Mi a célja a tartalom stratégiának? Nagyobb látogatottság, több hírlevél feliratkozó, több Facebook like netán több megrendelés … stb?
  • Ismerd meg a célközönséged. Milyen korúak, végzettségűek, érdeklődésűek? Mikor aktívak, milyen médiumokat használnak?
  • Célközönségedet milyen problémák, kérdések foglalkoztatják? Miről szeretnének olvasni? Videókat vagy a szöveges cikkeket preferálják?
  • Ne felejtsd el a cselekvésre történő felhívást!
  • Tervezd meg, milyen gyakran fogsz új tartalmat megjeleníteni. Tervezd meg mikor, milyen típusú tartalmat publikálsz.
  • Mérd a tartalom típusok látogatottságát, a visszajelzések számát, a cikk bejegyzések hatékonyságát és ez alapján finomítsd a stratégiát.

Forrás: Hogyan készíts hatékony tartalom stratégiát