Facebook-on hirdetsz? Biztosan jól csinálod?

Ha van weboldalad, és a Facebook-on hirdetsz, érdemes lesz tovább olvasnod. Adhattuk volna a cikknek a “remarketing technikák” címet is, igaz akkor talán kevésbé lenne érhető első körben, hogy miről is szeretnénk írni.

Száraz tények

A legtöbb cég nem használja megfelelően a közösségi médiát a hirdetések vonatkozásában.

Tapasztalataink szerint a legjellemzőbb az, amikor egy cégnek/vállalkozásnak van egy általában egyszerűbb, bemutatkozó jellegű weboldala, ezen kívül jobb esetben egy üzleti Facebook oldala is. A weboldal ritkán változik, kevésbé van frissen tartva. Ritkán kerülnek fel új tartalmak, cikkek, van ahol évek óta változatlan a tartalom. Ezen kívül a Facebook üzleti oldalon ritkán történik megosztás, szponzorált hirdetés indítás, illetve bármilyen like gyűjtés. Összességében ez a legrosszabb eset. Nem teljesen reménytelen a helyzet, de nagyon sok teendőre van szükség ahhoz, hogy arra és úgy használják a kezükben levő eszközöket amire valók.

Kicsit ritkábban fordul elő az, amikor a weboldalon már van valamiféle feliratkozási / ajánlatkérési / kapcsolat jellegű űrlap, amire megpróbálnak látogatókat (konverziót) szerezni különböző szponzorált Facebook hirdetésekből. Ez jellemzően mindenféle tervezést, célzást mellőzve, kissé ad-hoc módon történik. Ezzel azért már el lehet érni részsikereket, be lehet húzni néhány konvertáló látogatót, azonban a hirdetés(ek)re fordított összeg nagyon gyorsan lepörög, tehát egy-egy feliratkozást / jelentkezést viszonylag drága egységáron tudunk megszerezni.

Mi az a remarketing?

A legelegánsabb és korszerű megoldás a fentiek tekintetében, hogy lehetőleg minél olcsóbban érjünk el egy konverziót, illetve minél pontosabban tudjuk bemérni a célközönségünket, nem más mint a remarketing. Mi ennek a lényege? Képzeljük el, ha elkülönülten csak azoknak a Facebook felhasználóknak tudnánk célozni egy-egy direkt hirdetési posztunkat, akik már legalább egyszer meglátogatták a weboldalunk feliratkozási űrlapját, de még nem iratkoztak fel? Tehát már eljutottak a feliratkozás gondolatáig, azonban valamiért meggondolták magukat, vagy más okból nem fejezték be a folyamatot, tehát nem konvertálódtak.

Ugye milyen jól hangzik? A remarketing segítségével egyedi hirdetéseket és különféle módon szeparált hirdetési célcsoportokat hozhatunk létre. Ez a funkció nagyon sok lehetőséget adhat számunkra, ha tudjuk, hogy mit akarunk csinálni.

Nézzünk néhány gyakorlati példát a felhasználásra a teljesség igénye nélkül

  • Termék/szolgáltatás reklámozása olyanoknak, akik már meglátogatták a weboldalt, de nem rendeltek / nem igényeltek szolgáltatást. Ezen célközönségnek célszerű adni valami pluszt, bónuszt, ajándékot vagy ingyenes kiszállítást.
  • Látogatók feliratkoztatása. Ezen célközönséget azok alkothatják, akik már meglátogatták a weboldalt, de nem vettek igénybe semmit. Nem iratkoztak fel, nem vásároltak, nem rendeltek, nem igényeltek szolgáltatást. Őket célszerű külön feliratkoztatni, hogy lehessen követni őket a későbbiek során e-mail-ekkel.
  • Like-olók gyűjtése. Akár minden látogató ide sorolható, aki meglátogatta az oldalt, de szűkíthető akár olyanokra is, akik legalább 2-3 aloldalt megnéztek. Számukra egy LIKE-ra buzdító poszt lehet a nyerő.
  • A nem vásárlóknak ajándékba adható egy-egy kupon, ami néhány napos határidővel fut. Célközönség: akik a termékoldalt vagy bármely oldalt meglátogatták, de nem vásároltak.
  • Egyedi akciók. Pl. az első szolgáltatást igénybe vevők számára 20% akció. Tegyük fel, hogy ismétlődő programokat / foglalkozásokat szervezünk, vannak visszatérő vásárlóink / feliratkozóink, és van egy rakás olyan látogatónk is, akik már eljutottak a jelentkezés kapujáig, de valami miatt mégsem jelentkeztek, ilyenkor egy korlátozott ideig elérhető 10-20%-os akciós árengedmény vagy kupon csodákat tehet.

Ezen kívül számtalan finomhangolási és beállítási lehetőség és ötlet rejlik a remarketing-ben, csak okosan kell használni.

A fenti megoldásokkal jobb helyre fognak eljutni a szponzorált hirdetéseink célzott módon, testre szabott ajánlatokkal. Kevesebbet költünk ugyanannyi konverzióra, vagy ugyanannyi maradhat a havi költésünk, de több jelentkezőt / vásárlót konvertálhatunk. Tetszik igaz? Hát hogy a fenébe ne tetszene…

Rendben, de hogyan tudom ezt beállítani?

Nem feltétlenül szükséges ezt saját magunknak csinálni, de amennyiben van rá igény, úgy tanácsadás keretein belül megmutatjuk a fenti technikákat, felhívjuk a figyelmet a buktatókra. Ezen kívül egyedi megbízás jelleggel vállaljuk szolgáltatásod szponzorált hirdetéseinek kezelését, ehhez nem kell mást tenned, mint felvenni velünk a kapcsolatot itt!