Gyakori hibák a céges Facebook oldalakon

Egy korábbi cikkünkben már megmutattuk a közösségi média erejét, térjünk most rá a Facebook oldalak kezelésével kapcsolatos leggyakoribb hiányosságra. Két gyakran elkövetett hibával találkozhatunk a céges Facebook oldalakkal kapcsolatban. Az első, hogy vagy nem építik, nem gyarapítják folyamatosan az értékes, aktív követők számát és tartalmukat csak azoknak jelenítik meg, akik már követik őket. A másik, – ami igazán nagy felelőtlenség – amikor csak folyamatos növekedésre törekszenek, megfeledkezve azokról, akik már hónapok vagy évek óta érdeklődnek a Facebook-oldaluk iránt.

Sosem késő elkezdeni kijavítani a hibákat, de ha nem megy keressünk szakembert…

Mindkettő komoly nehézségeket okozhat, hiszen jelentős mennyiségű értékes látogatót, vásárlót, potenciális ügyfelet veszíthetünk ezzel. Legyünk tudatában annak, hogy a sikerhez vezető úton egyszerre kell a minket már ismerő közönségnek szóló érdekes, izgalmas, vicces tartalmat közvetítenünk, és egyszerre kell eddig kiaknázatlan területeken újabb és újabb kedvelőket vonzanunk.

Továbbra is igaz: törekedjünk az értékes és igényes tartalomra és olykor emeljünk ki egy-egy bejegyzést, tartsuk fenn az érdeklődést. Ha bármelyikkel leállunk, akkor Facebook-oldalunk gyakorlatilag meghal versenytársaival szemben!

Sok vállalkozó tévesen hisz abban, hogy csodát várhat, ha a közösségi médiában megjelenik. Ki kell ábrándítanunk ezeket a vezetőket, ugyanis azonnali hatást nem érhetünk el a közösségi médiával. A Facebook inkább stratégiai elem, azaz a befektetett munka, idő és esetleg pénz csak később térül meg. A bizalmat folyamatosan építeni kell, megvenni nem lehet!

A közösségi média csupán egy eszköz

Mint minden eszközt lehet jól és rosszul is használni, de egyetlen eszköz sem képes önmagában csodákra! A céges Facebook oldal egy vállalati kommunikációs rendszer egyetlen része csupán. Mit sem ér egy profi üzleti honlap, esetleg egy szakmai blog, vagy egy igényes webáruház nélkül. A sikerhez azonban még ez sem elegendő, meg kell vizsgálni a látogatók mozgását is, mire harapnak, mivel érhetünk el nagyobb eredményt.

Egy sikeres Facebook oldal nem fog magától létrejönni, tagokat toborozni és nem fogja fenntartani az érdeklődést sem. Olyan személyre van szükség, aki tapasztalt a témában és tudja, hogyan kell aktivitásra bírni a rajongókat, vonzani az új közösséget azáltal, hogy a már meglévő tagoknak érdekes információkat nyújt. Ha figyelemmel kísérünk egy aktív tagokkal rendelkező oldalt, láthatjuk, hogy a posztok jól átgondoltak, az adminisztrátor tisztában van vele, hogy mely időszakban a legaktívabbak a saját oldalának tagjai, mit szeretnek, mit osztanak meg szívesen barátaikkal. A Facebook oldal kezelése időt igényel, ha jól szeretnénk csinálni.

Megtanulni, mindent egyedül felfedezni viszont elég időigényes, de megéri!