Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

1. Legyen stratégiád

Sokan akkor küldenek hírlevelet, amikor épp eszükbe jut, hogy 2 hónapja már semmi nem ment ki. Az ilyen hírlevél ötletszerű és kevésbé hatékony (a feliratkozóid sincsenek hozzászokva, hogy kapjanak rendszeresen e-maileket).

Szánj rá időt, és ne egyes hírlevelekben gondolkozz, hanem a folyamatos kapcsolatépítésben (tehát lásd a nagy egészet).

  • Hogy illeszkedik az értékesítési ciklusodba a hírlevél?
  • Kik olvassák? Mit várnak? Mire iratkoztak fel?
  • Eddig milyen hírlevelek voltak sikeresek?
  • Mi a célod a hírleveleiddel?
  • Hogyan fogod célozni? Milyen szegmenseknek küldesz hírlevelet, az miről fog szólni és mikor küldöd ki?

Később könnyebb lesz elkészítened magát a hírlevelet, ha ezekre a kérdésekre még a munka megkezdése előtt válaszolsz.

2. Tapasztald ki a legjobb kiküldési időpontot

Általában a hétköznap délelőtti kiküldés hozza a legnagyobb megnyitási arányokat. Mindenki dolgozik, gép előtt van, jön egy friss e-mail, megnyitják (a legfrissebb, felül levő e-mailek több figyelmet kapnak).

De ezt célcsoportonként, cégenként, szegmensenként változik. Minél több hírlevelet küldesz ki, annál pontosabban látod, hogy nálad melyek a legjobb időpontok a kiküldéshez.

3. Tervezz mobilra (és legyél reszponzív)

Többen olvassnak e-maileket mobileszközökről, mint PC-ről. És ha az e-mailed rosszul jelenik meg a mobilon, akkor a feliratkozóid 75%-a törli a hírleveledet.

Még a hírleveleid dizájnja is legyen reszponzív.

4. Óvatosan a kódolással

Azt szeretnéd, hogy a hírleveled minden böngészőben és kliensben úgy jelenjen meg, ahogy megtervezted. Ez viszont azt jelenti, hogy elavultnak számító HTML-es megoldásokat kell használnod: pl. táblázatos felépítést vagy CSS nélküli formázást.

5. Legyen könnyű a leiratkozás

Lesznek leiratkozóid, és ez teljesen rendben van. Egyrészt „tisztul” a listád (aki leiratkozik, az úgysem fog tőled vásárolni), másrészt olcsóbb a kiküldésed (sok hírlevélküldő szolgáltatás darabáron számláz). Viszont ha megnehezíted a leiratkozást, azzal csak veszíthetsz.

Az ideális leiratkozás egyetlen kattintásba kerül, és a levél alján könnyű megtalálni a linket. Ha valaki nem találja meg (mert elrejtetted), akkor szpemnek jelöl. Ha külön szórakozni kell a leiratkozással (e-mailt írni), akkor szpemnek jelöl. Ha a leiratkozás után is kap tőled leveleket (tehát hiába kérte, nem szedted le a listádról), akkor szpemnek jelöl. És ha sokan szpemnek jelölik a hírleveledet, akkor a meglévő feliratkozóidhoz sem fogsz eljutni, mert a levelező kiszűr téged.

6. Csatold a szöveges változatot is

Nem mindenki fogja a HTML-hírleveledet HTML-hírlevélként megkapni.

Van, aki HTML-nélküli e-maileket szeret olvasni, ezért letiltja a HTML-t. És van, aki olyan programot vagy levelezőt használ, ami nem kezeli a HTML-t (rengeteg céges levelező ilyen).

Ezért mindenképp állítsd be a sima szöveges (txt) verziót is (de tagold úgy a szöveget, hogy olvasóbarát legyen). Ha ezt a lépést kihagyod, akkor sok olvasót veszítesz.

 

7. Használj minél kevesebb képet

A Gmail alapértelmezettként nem jeleníti meg a képeket, ha a levél egy idegen címről érkezik – ilyenkor rá kell kattintanod az engedélyezésre.

És nem mindenki fog rákattintani. Ha a hírleveled kizárólag képekből áll, akkor az olvasóid egy része nem tudja majd elolvasni azt.

Kezdésként a legfontosabb elemek (főcímek, call to action, linkek) legyenek szövegesek.
Utána a kiküldés során a sima szöveges változatot is állítsd be (ez jelenik meg, ha valaki nem kér HTML-leveleket).
Kérd meg a feliratkozóidat, hogy adják hozzá a küldési címedet a címlistájukhoz (ez a Gmailnél egyben azt is jelenti, hogy a tőled érkező képeket megjeleníti a levelező).
A kódolás során fix szélességet, magasságot és pozíciót adj meg, hogy a dizájn ne tudjon szétcsúszni.
És kiküldés előtt nézd meg, hogy megjelenített képek nélkül hogyan néz ki a hírleveled.

8. Ne szpemelj!

Az nem elég indok a hírlevélküldésre, hogy megvan az illető e-mail címe. Lehet, hogy egy korábbi vásárlás miatt tudod az e-mailjét, esetleg adatbázisból vásároltad – mindez lényegtelen.

Akkor küldhetsz neki hírleveleket, ha ehhez kifejezetten hozzájárult – azaz hírlevélre iratkozott fel, és a feliratkozását megerősítette.

9. Legyen a tartalmad releváns, lényegre törő és lebilincselő

Ha nehézkesen térsz a lényegre, akkor nem fogják elolvasni a hírleveleidet. A többes szám szándékos: ha 3-4 unalmas hírlevelet küldesz, akkor a feliratkozóid megszokják, hogy nem érdemes megnyitniuk.

A hírleveled legfontosabb része nem a dizájn vagy a kiküldés ideje, hanem a szöveg (a kiváló szöveg dizájn nélkül is megáll, viszont a legjobb hírlevéldizájn sem menti meg a rossz szövegezést).

Az első mondatból azonnal derüljön ki, hogy miért írsz, és a feliratkozód azt miért olvassa el. A legtöbb feliratkozód tucatjával kapja az e-maileket, ezért ne pazarold az idejét bőbeszédű hírlevéllel.

10. A tárgymeződ a legfontosabb

Ha maga a tárgymező érdektelen, akkor hiába írtad meg az évtized legjobb hírlevelét, mégsem fogja senki elolvasni. Először csak a tárgymező (és esetleg az első 1-2 mondat) látszik a hírleveledből, így fontos, hogy a tárgy „eladja” a hírlevelet.

Ne küldd ki mindig ugyanazt a tárgymezőt („XY cég hírlevele 07”, „XY cég hírlevele 08” stb.).

Jó tárgymezőt írni épp olyan nehéz, mint egy cikknek jó címet adni. De tudunk pár tippet adni:

  • legyen az olvasódnak releváns
  • ha időérzékeny az ajánlat, akkor említsd
  • építs a kíváncsiságára
  • kommunikáld azt, hogy a hírlevél elolvasásával értéket kap

11. Ellenőrizd!

A kiküldést nem vonhatod vissza, ha egyszer már kiküldted. Ezért még a kiküldés előtt küldd át minden kollégádnak – lehetőleg az összes levelezőt és szoftvert teszteljétek le, hogy vajon tökéletes-e a dizájn, kattinthatók-e a linkek és olvasható-e a szöveg.

12. Küldd ki!

Triviális tipp, de sok hírlevél azért hatástalan, mert a cégben meggondolják magukat, és a levelet nem küldik ki.

Küldd ki a hírleveledet! Kiküldésnél figyelj arra, hogy a megszólítás és egyéb dinamikus mezők jó helyen és jó formában szerepelnek-e, illetve ellenőrizd azt is, hogy a listád megfelelő szegmensének küldöd-e (azaz: azoknak, akiknek szól).

Kérd a segítségünket!

Több év gyakorlatunk van a hírlevél készítésben: a stratégia megalkotásától a hírlevél elkészítésén át (szöveg és dizájn) a kiküldésig bezárólag ránk bízhatod a hírleveleidet, és nem kell azon aggódnod, hogy vajon a formázásod jó-e, a felépítés reszponzív-e, a célzásod és a kiküldésed tökéletesre sikerült-e.

Ha felkeltettük érdeklődésedet, akkor kérj egy ingyenes árajánlatot!

Forrás: Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés