Így bánhatsz el a trollokkal a közösségi médiában
Ha kaptál már negatív hozzászólást, akkor te is tudod, miről beszélünk. Itt van pár tanács, hogyan is kezeld ezeket a szituációkat!
A közösségi médiában mindenkinek van véleménye. Ha jól kezeled az oldaladat, akkor általában pozitív visszajelzéseket kapsz, azonban akármit csinálsz, biztos hogy lesz, akinek az nem tetszik. Ha pedig érkezik egy negatív komment, akkor egyáltalán nem mindegy hogyan reagálsz rá, mert az a kommentelőn túl a közösséged többi tagjára is komoly hatással lehet. Trolloknak azokat a felhasználókat nevezzük, akik szeretnek ilyen módon bajt keverni a közösségi médiában, ebben a cikkben pedig a Socialmediaexaminer segítségével összegyűjtöttünk nektek néhány tanácsot velük szemben. Így bánhatsz el a trollokkal a közösségi médiában:
Használj humort, de csak tapintatosan
Ha valaki „trollkodik” az oldaladon, akkor azt általában azért teszi, mert úgy gondolja, hogy az vicces. Erre a legjobb módszer, ha okosan válaszolsz, szintén egy kis viccet csempészve az egészbe.
Példának itt van a Sainsbury reakciója egy, a szendvicsüket kritizáló Twitter bejegyzésre. A kommentelő szerint a szendvicsének olyan íze volt, mintha a benne lévő csirkét Hulk Hogan csapta volna halálra. A cég felvette a kesztyűt, és miután elnézést kértek, biztosították a vásárlót, hogy a jövőben Hulk Hogant lecserélik egy másik híres pankrátorra. A kritikához hasonló válasz mellett fontos kiemelni, hogy elnézést is kértek, azonban a vicces tartalommal teljes mértékben sikerült elterelni a figyelmet az alapproblémáról.
Reagálj tényekkel a kitalációkra
Az iPhone 6 piacra dobása után azonnal jött a mindenki számára ismerős #bendgate. Rengeteg vicces és kevésbé vicces kép vagy komment érkezett az Apple oldalára az új iPhone elhajlíthatóságával kapcsolatban. Az Apple nem ment bele a harcba, inkább egy szigorú tényekre alapozó bejegyzést tett közzé, amelyben elismerte, hogy az új telefonok elgörbülhetnek, azonban kizárólag a nem megfelelő használat hatására.
Itt a válasz:
Ne állj be a trollok közé
A kommentelők, követők vagy rajongók nem az egyedüli trollok a közösségi média világában. A vállalatok ugyanúgy lehetnek úgynevezett „vállalati trollok”, amikor a rajongóikkal szórakoznak.
Nagyon vékony a határ a jó és az offenzív humor között és erre nagyon oda kell figyelni. A Tesco például a fiatal korosztálynak akart megfelelni a #nojoke kampányával, azonban mindeközben nagyon sok sértő poszt érkezett tőlük, amelyek egyes fogyasztóik már nem annyira örültek.
A Tesco Mobile Twitter adminjai keményen visszavágtak a kritizáló felhasználóknak, és még ha néhány embernél szereztek is ezzel pár jó pontot, nem biztos, hogy mások is ugyanúgy fogadták ezeket a válaszokat.
Összességében tehát akármennyire is nehéznek tűnhet néha szembeszállni a trollokkal, mindig van rá lehetőség, hogy jól jöjj ki ezekből a szituációkból. Használj akár humort, akár tényeket, a legfontosabb mindig az, hogy hideg fejjel cselekedj. Akármihez is nyúlsz, előtte gondold át még egyszer, és nem lesz probléma.